Best of Hamrén

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Honom vinkade jag på i byn (önnestad) igår med tantens bil.
Han och 3 till stod precis vid 50 skyltarna när man kommer från Skoglösahållet.
Han tittade långt efter mig.

Kjellander heter han.

Kjellander tog mitt bilkörkort förrförra året. Jag jobbade då blandat helg/vardag och hade ibland lite dålig koll på att det faktiskt var vardag när jag var ledig. Höll 51km/h när jag passera 30-skylten och i samma sekund inser jag att det är vardag och ställer mig på bromsen. Halvsekunden efter smyger den jäveln ut från busken han stod gömd bakom och vinkar in mig. 1km/h kunde han förstås inte tumma med utan han sa "Ja, jag begår ju ett tjänstefel om jag inte tar ditt körkort" med en smått påklistrat ångerfull röst.

Bara dagarna efter jag fick tillbaka kortet efter 2 dryga månader på cykel, blev jag stoppad av honom igen, han hoppades förstås på att jag inte hade fått kortet tillbaka än. Efter han fått se kortet tog han en nogrann runda runt bilen och ställde lite frågor om den o.s.v. innan han lät mig köra vidare.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Att få reda på hur gammal han är är inte så svårt.
Vet ni var herrn bor så kan ni sortera ut honom bland de andra Tommy Hamrén som finns i Sthlm området via Ratsit. På Ratsit hittar ni både ålder och födelsedatum.

Kollade själv och det finns 2 st Tommy Hamrén som skulle kunna passa profilen. Den ena är 69 år, gift och bor i Järfälla. Den andra är 61 år, ogift och bor i Täby.

Om det sen är en ledtråd till pensionsåldern må vara osagt.

Det är rätt vanligt att poliser inte är med i ratsit, och liknande siter.
Om det även gäller trafikpoliser vill jag ha osagt, men inga av de poliser jag känner är listade (Ok, känner bara fyra... men ändå... :) )

:hej
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det är rätt vanligt att poliser inte är med i ratsit, och liknande siter.
Om det även gäller trafikpoliser vill jag ha osagt, men inga av de poliser jag känner är listade (Ok, känner bara fyra... men ändå... :) )

:hej
Jag (mina föräldrar) känner två, de fanns båda med på upplysning.se, kollade nyss.
De är båda stationsbefäl, tidigare trafik tror jag.
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Enligt legenden så såg officer TH Palme mördaren.
Men han hade fullt upp och bötfälla en tonåring som hade lite för bländande lykta på sin Puch.


När ska BG stiga upp och ta THs plats? Haha. Hade varit något och se.
 

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Vad hände med pensionspresenten? :7peta
Hamrén lär ju ha pensionerats vid det här laget..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Man borde köra en årlig Hamrén körning där man brassar järnet och sen stannar till vid några klassiska ställen där han bötfällt folk.
Sådär till hans ära liksom och sen skicka han ett "vi saknar dig" kort eller gruppbild med en massa R-hojar.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nae du får inte gräva ner dig i en sån gubbe - nu har du gått grundutbildningen.

Nu skall du träffa Hamren och sen får du skriva här också:D

Finns lite Hamrens där ute överallt och jag har tagit hand om några när dom stoppat mig :hihi
Det har inte blivit så där jättebra för dom och ibland har jag faktiskt haft en fin bra pratstund med dom , fina gubbar:fakta
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top