Beställning av komplett skyddsutrustning ifrån louis.de

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hejsan!

Nu har man då skaffat sig en lätt motorcykel och ska köpa en komplett skyddsutrustning. Jag hade tänkt beställa ifrån www.louis.de , då undrar jag nu ifall det är någon som har beställt där ifrån och vad tycker ni om den sidan? Bra kundservice, snabb leverans m.m?

Mhv Johan

har beställt av dom några ggr, inga problem alls, snabba är dom med

Inte en aning, jag handlade mitt på plats i Köln - riktigt bra service fick man på plats i alla fall!

har beställt av dom några ggr, inga problem alls, snabba är dom med

Okej! Tack för snabbt svar!

Jag hade tänkt köpa dessa sakerna:

Handskar:
http://www.louis.de/_30a8194499b854f5d47b0a60e7fcf2744d/index.php?topic=artnr&artnr=20126403

Hjälm:
http://www.louis.de/_30a8194499b854f5d47b0a60e7fcf2744d/index.php?topic=artnr&artnr=21538202

Skinnställ:
http://www.louis.de/_30a8194499b854f5d47b0a60e7fcf2744d/index.php?topic=artnr&artnr=20802348

Stövlar:
http://www.louis.de/_30a8194499b854f5d47b0a60e7fcf2744d/index.php?topic=artnr&artnr=20223541

Är dessa saker något och rekomendera? Det är ju hyffsat billigt för en komplett skyddsutrustning , ca 5700 kr för allt.

Mvh

Hjälm framförallt är rätt viktigt att den sitter bra. Har du möjlighet att prova den?
Annars hade jag nog köpt en hjälm av en handlare.

köp sakerna lokalt kommer blir mindre roligt fall du får fel storlek eller nått

Hjälm framförallt är rätt viktigt att den sitter bra. Har du möjlighet att prova den?
Annars hade jag nog köpt en hjälm av en handlare.

Jag har tyvär inte möjlighet och prova den, om den nu inte finns i någon affär här i stan..
Men i min moped hjälm som jag haft hade jag i storlek S och den satt bra, tror du det är likadant i mc hjälmen?

köp sakerna lokalt kommer blir mindre roligt fall du får fel storlek eller nått

Vet du någon mc affär som säljer dessa sakerna nära karlskrona så berätta gärna! :) Har inte hur mycket pengar som hellst och spendera heller.
Men jag har testat ett par liknande handskar i en affär och då passade M bra!
Jag har storlek 40-41 i skor så jag antar att stövlarna kommer sitta rätt bra med 41?
Sen är jag inte så lång heller, 170 lång och väger 70 kg (rätt muskulös) så vad tror ni om skinnstället i storlek 48?

Last edited:
Hade ett ställ från Louis förut. Sömmar började paja redan efter halva säsongen. Kan vara värt att leta efter märkesställ på Blocket, Tradera och framförallt på underbara eBay(.de .co.uk .com)!

Dom brukar leverera blixtsnabbt i alla fall...

Jag har tyvär inte möjlighet och prova den, om den nu inte finns i någon affär här i stan..
Men i min moped hjälm som jag haft hade jag i storlek S och den satt bra, tror du det är likadant i mc hjälmen?

Vet du någon mc affär som säljer dessa sakerna nära karlskrona så berätta gärna! :) Har inte hur mycket pengar som hellst och spendera heller.
Men jag har testat ett par liknande handskar i en affär och då passade M bra!
Jag har storlek 40-41 i skor så jag antar att stövlarna kommer sitta rätt bra med 41?
Sen är jag inte så lång heller, 170 lång och väger 70 kg (rätt muskulös) så vad tror ni om skinnstället i storlek 48?

Storlekar varierar mycket med märken och modeller.. Olika hjälmar har dessutom olika former, då olika människor har olika huvudformer ..

Låna pengar och köp bra grejer som sitter bra är mitt tips, annars kan du lika gärna åka till biltema

När jag studerade köpte jag en ny hjälm på rea för 3000, och resten beg för 4000

Så beställning ifrån internet är inget och rekomendera då?
Nu fick jag beslutsångerst ;O

Mvh

Last edited:
om jag säger så här testade ett 48 ställ fatades 1 dm från att få ihop den sen nästa 48 ställ satt väldigt bra så de är inget jag rekar om du inte kan testa just de stället innan du köper de och om de skulle gå sönder i sömar tex så blir de svårt att reklamera till ett tyskt företag

om jag säger så här testade ett 48 ställ fatades 1 dm från att få ihop den sen nästa 48 ställ satt väldigt bra så de är inget jag rekar om du inte kan testa just de stället innan du köper de och om de skulle gå sönder i sömar tex så blir de svårt att reklamera till ett tyskt företag

Okej, får höra med nån försäljare här i karlskrona då och se ifall dem har nåt vettigt pris på ett bra paket.

tack för svaren!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back