Beställa saker ifrån USA..?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ogillar att köpa saker över internet. Svenska sidor är okej men amerikanska.. Vad har ni för erfarenheter av att köpa grejer ifrån USA och skeppa över hit? Syftar mest på sidor som har roliga prylar, inga större grejer.

Och förresten, vad betyder Turd ? Döma av bilden känns ordet en smula oroväckande. Länk: http://www.prankplace.com/twister.htm :rolleyes:

Skojar du eller? Var inte du bagare? Då använder du väl sådana där hela dagen (morgonen?) fast förhoppningsvis inte när du gör en nummer två. :hihi

Ninjaboy skrev:
Skojar du eller? Var inte du bagare? Då använder du väl sådana där hela dagen (morgonen?) fast förhoppningsvis inte när du gör en nummer två. :hihi

Jag sålde bara bröd/bullar. Bakade aldrig. Aldrig en fetchans att jag skulle börja heller.. okej, då betydde det vad jag trodde det betydde. sjuka grejer. Kanske man kan använda till att trycka ut figurer i falukorv istället

Även jag har bra erfarenheter av att handla från USA. Billigt (Speciellt just nu) och hyfsat snabba leveranser. Se till att köpa online och använd PayPal eller AMEX Blue för att få bedrägeriskydd.

För övrigt skall man räkna upp priset med runt 20% för att tänka på moms o tull. Fördel om man känner någon i USA som kan packa om och skriva "Happy birthday" på paketet eller "Testing equipment" alternativt "Repaired parts - return to owner". Då slipper man både tull o moms. Happy Birthday funkar bara om värdet ligger på under 500SEK. Det andra funkar på alla värden, men man tar en chans..

Finns det någon bra prisjämförelsesida (liknande pricerunner) för amerikanska webbhandlare?

Jag köpte vita blinkers å baklyse från clearalternatives.com , mailade och frågade lite först , eftersom jag inte har nåt plastkort så gjorde jag en "rövare" och skickade kontanter (växlade till dollar först) i ett kuvert tillsammans med min beställning. tror det tog två veckor från att jag la brevet på lådan tills jag hade sakerna hemma :) gick skitbra.

har även beställt prylar från holland och tyskland , men dom skickade mot postförskott så det gick lite smidigare :)

Köpte grejer från Motostrano.com innan jul. Funkade klockrent, prylarna kom hem efter nån vecka.

De slog in grejerna i presentpapper om man kryssade i en ruta vid beställningen och skrev "Merry Christmas" på paketet.

Frågan är om det hjälpte, eller om jag bara hade tur... :tummenupp

Hursomhelst är det billigt som tusan att handla där nu, är lite sugen på att köpa mer grejer, motostrano har rätt bra priser på prylar.

//Mattias

Har handlat grejer till Husaberg, Vertemati, Ducati, Miata, kläder, skor, solbrillor, skivor, film osv. från USA via nätet.
Funkat skitbra varje gång, kolla upp så firman verkar seriös först bara om det är riktigt skumma grejor du vill köpa ;)

Räkna med moms och tull om du inte gör specialare enligt ovan.
Chansa ej på storlekar å sånt utan se till å testa här hemma om möjligt, det kan skilja VÄLDIGT mycket på storlekar mellan olika märken och tom. olika marknader.

Motostrano som nämndes ovan funkar kanon för övrigt :tummenupp

Som redan sagts så kan jag bara hålla med ,dom gånger jag har handlat ifrån usa så har det funkat fint.

Har faktiskt funkat bra för mig all näthandel både i europa och usa..

Fan det är dyrt med internet. :rolleyes:

Har köpt mycket mc-delar från "over there"och det har alltid fungerat bra.
Handlat med kreditkort och Paypal och det har aldrig varit några problem.
Handla dock från företag som du vet är kända eller som någon har rekommenderat.
Handlar du och betalar med kredtkort se till att dom använder en "säker" sida(den med ett hänglås i nederkant på skärmen)för din order och transaktion.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back