Beställa Micron system till Cbr:en

BlueNinJa skrev:
jo det blir ett mycket bättre drag i den..
men sen e det ju så här att om några år kommer det inte finnas några 2-taktare kvar

2 taktarn går endå mkt bättre, har du provkört en aprilia, cagiva, suzugi rg eller nått?

Huck skrev:
Johodå... det tror jag nog

Bara det finns en marknad för det, jag skulle själv välja tvåtakt 125cc/250cc men absolut inte högre.

Jag är väl ingen direkt poser heller, ja gillar att gasa :)

Effektbehovet kommer jämt att finnas

dom går inte igenom euro kravena ...
dom e för ohälsosamma enligt kostym nissarna

BlueNinJa skrev:
jo förresten har du kört en cbr då? du ska se att det kommer bli ändring

jaa jag har kört en cbr 125, graddas, den går fint i motorn, men det är skillnad mellan min och hans endå på topp..

"jaha så en aprilia går bättre än en på 1100 cc då? eftersom alla sporthojjar e 4-takt"

man kan inte jämföra en 125 med en 1000.. Men du kan ju jämföra den med 4 takts 125or...

skulle min hoj vara på 1000 kubik skulle det vara 280 hk i den...35 i motorn nu säger vi...Tänk om man kunde ta ur så mkt effekt ur en 4 taktare :yoparty

BlueNinJa skrev:
jo det blir ett mycket bättre drag i den..
men sen e det ju så här att om några år kommer det inte finnas några 2-taktare kvar

om man säger så, så e cbren den första "4taktade" 125an det finns ju fler men av dom nya... och ja tror inte det kommer gå så bra för den...

om man säger så här.. en rs har väl en ca 30 hästar på 125cc om man skulle ha samma effekt per cc så skulle en 1000cc ha 240 hästar.. tycker det säger ganska mycket hur en 2-taktare fungerar..

SmackMan skrev:
om man säger så här.. en rs har väl en ca 30 hästar på 125cc om man skulle ha samma effekt per cc så skulle en 1000cc ha 240 hästar.. tycker det säger ganska mycket hur en 2-taktare fungerar..

Exakt... de är 70 hästar mer än en hayabusa.. o en hayabusa är 1300 cc

små pojkar ni kan inte räkna så, för att när det är mer än en cylinder vilket det är i hayabusorna och r1:orna eller vad ni nu vill jämföra med, sen är det inte samma sorts motor, STOR skillnad, men visst det är en god tanke, men kan ni tänka er en 1000cc i 2.takt, när en massa ös kommer på toppen ? :skrämd gissa om den hade gått på bakhjulet av den "kicken"

men suck.... jag skrev det där bara för att du skrev det där .. om ni kan fatta d? men så e det 2 taktarna kommer inte gå igenom euro 1 testerna eller vafan man ska säga.. men det kommer att hända först om nått år..

BlueNinJa skrev:
men suck.... jag skrev det där bara för att du skrev det där .. om ni kan fatta d? men så e det 2 taktarna kommer inte gå igenom euro 1 testerna eller vafan man ska säga.. men det kommer att hända först om nått år..

Ja men då får väl alla med 2-takts hojjar skrota dom på direkten :rolleyes: :D

BlueNinJa skrev:

Tror du inte dom kan sätta på en katalysator på dom då?

Och precis alla äldre 2 takts 125or kommer ju vara kvar...

en katalysator funkar bara på 3000 varv och lägre.. och sen när började man köra under 3000varv?? eller funkar gör den väl men den blir väldigt inneffektiv över 3000varv/min

SmackMan skrev:
en katalysator funkar bara på 3000 varv och lägre.. och sen när började man köra under 3000varv?? eller funkar gör den väl men den blir väldigt inneffektiv över 3000varv/min

Jopp.. sant, men den funkar ju bättre över 3000 varv med än utan en kat...

men e väl dags att börja läsa igen kanske?
läs i vilken jävla sporthoj tidning så får du se ,men knip nu bara för jag vet att jag har rätt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT