Beställa från USA

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
Hade tänkt beställa ett akra helsystem från kneedraggers.com tänkte bara fråga hur det är med moms och skatt, vilka ska man skicka det med om man får välja UPS? Första gången jag beställer från USA så lite hjälp behövs....:confused:

Hade tänkt beställa ett akra helsystem från kneedraggers.com tänkte bara fråga hur det är med moms och skatt, vilka ska man skicka det med om man får välja UPS? Första gången jag beställer från USA så lite hjälp behövs....:confused:

Du får betala svensk moms dvs 25% samt en tullavgift som ligger lite olika beroende vilken typ av vara det är, men räkna på 2-5%.

UPS har hag använt flera gånger vid köp ifrån USA, fungerar väldigt bra!

om du kan få någon "däröver" att köpa det, sedan skicka det privat & som en gåva, så slipper du avgifter

jag har beställt saker som jag bett dom skriva värde under 50 dollar, då har jag också sluppit avgifter.

men köper man lite dyrare saker, är detta inte att rekomendera.

måste man alltid betala momsen, jag menar kollar dom alltid vad som är i eller kan man slippa om man har tur?

måste man alltid betala momsen, jag menar kollar dom alltid vad som är i eller kan man slippa om man har tur?

Varans värde står på tulldeklarationen som avsändaren måste fylla i. sannolikheten att slippa betala avgifter är väldigt liten.
plötsligt blir det inte lika kul.

Varans värde står på tulldeklarationen som avsändaren måste fylla i. sannolikheten att slippa betala avgifter är väldigt liten.
plötsligt blir det inte lika kul.

jodå allt är jätte kul, känner en på andra sidan sjön som kan skicka det privat till mig. Även om man hade fått betal momsen så hade man ju sparat en förmögenhet med tanke på vad det kostar här.

Akra racing med graves gp style slipon till r6an:D

ups ser nu att jag inte är inloggad på min

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back