Beställa däck

• Thread starter Thread starter Ak
  • Start date Start date

Ak

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2006
Hoj
ktm 450 exc
Någon som provat beställa däck från tyskland och från vilkka firmor skulle vara intresserad att beställa från tyskland

mcdackonline.se har jag beställt från två gånger.
Fungerar kanonbra. Dock kan det ta ett litet tag att få däcken, men det är ju snö ute fortfarande så du kanske inte har bråttom?

www.hojdäck.se bra priser och du får även lite bättre pris om du är medlem i SMC. Beställde mina däck på fredag och hade den tisdag i början på veckan. betalningen var också jätte smidig.

Haft jäkla strul med dem. Med att kräva extra betalning etc etc...
Är ett "enmansföretag" som pysslar med trading.

Det strulet har jag inte råkat ut för.

Har betalat via bank och då tar banken ut en avgift för att förmedla pengarna vidare. Där har jag angett att den ska delas mellan oss båda. Man skulle kunna tänka sig att personen skulle strula då han säkert tycker jag ska ta hela den kostnaden, men inte.

Har du beställt ofta därifrån, eller en gång och aldrig mer?

En liten reminder...

Såna där företag är oftast inte så duktiga på att förvara däck så tänk på att köpa den senaste årsmodellen, oftast så förvaras däcken på varandra vilket skapar oblans i däcket och du kan ha riktig otur och få ett par skit torra däck!

Annars go for it!

En liten reminder...

Såna där företag är oftast inte så duktiga på att förvara däck så tänk på att köpa den senaste årsmodellen, oftast så förvaras däcken på varandra vilket skapar oblans i däcket och du kan ha riktig otur och få ett par skit torra däck!

Annars go for it!

Jag tror mindre företag i så fall är bättre att beställa från, som inte har någon stor lagerlokal. Då sker ju köpen on-demand mer eller mindre direkt från tillverkarna.

Även jag har goda erfarenheter av mynetmoto, har handlat 3-4 gånger därifrån utan problem. En annan variant för rena postorderdäck är Mark Jennings i Kvicksund, jämförbara priser, bra service de gånger jag handlat där.

Det strulet har jag inte råkat ut för.

Har betalat via bank och då tar banken ut en avgift för att förmedla pengarna vidare. Där har jag angett att den ska delas mellan oss båda. Man skulle kunna tänka sig att personen skulle strula då han säkert tycker jag ska ta hela den kostnaden, men inte.

Har du beställt ofta därifrån, eller en gång och aldrig mer?

Ett par gånger. Men kommer inte hända igen. Konrad som bedriver tradingen har jag haft diverse duster med (han kan många fula ord när han skäller ut en:hihi.). Strular det så är det inget seriöst företag som kan hantera kunder. Så aldrig mer.

Handlar numera från www.dackonline.se De har bra service, frakt ingår tom finns lista för rekommenderade företag som kan montera däck.

Ett par gånger. Men kommer inte hända igen. Konrad som bedriver tradingen har jag haft diverse duster med (han kan många fula ord när han skäller ut en:hihi.). Strular det så är det inget seriöst företag som kan hantera kunder. Så aldrig mer.

Handlar numera från www.dackonline.se De har bra service, frakt ingår tom finns lista för rekommenderade företag som kan montera däck.

Då beställer jag fram tills det strular och får se hur han löser det. Om det är som du beskriver det, då blir det självklart sista gången även för mig.

Om inte annat så låter det som om man kan få en gratis tysklektion i svärord och det kan man kanske ha nytta av någon gång? ;)

Maxxis däck är hur bra då? Såg att hojdäck sålde dom. Vill inte åka på tex pilotpower utan vill ha en bra uppsättning slicks. Vad tror ni?

Även jag har goda erfarenheter av mynetmoto, har handlat 3-4 gånger därifrån utan problem. En annan variant för rena postorderdäck är Mark Jennings i Kvicksund, jämförbara priser, bra service de gånger jag handlat där.

Har handlat av Mark Jennings :tummenupp inget krångel o färskt gummi , kan rekomendera.

Haft jäkla strul med dem. Med att kräva extra betalning etc etc...
Är ett "enmansföretag" som pysslar med trading.

har bara positivt att säga om dom själv,har fått däcken levererade till dörr på tre dagar dom flesta gånger jag beställt

Varför gynnar man inte ett svenskt bolag? Har aldrig fattat det där med att handla utomlands när det finns svenska företag som håller minst lika bra priser och lägre, bättre service och leveransvillkor.
www.hojdäck.se har ju med på sin hemsida vart man kan vända sig för att få hjälpmed att byta däcken.

Fram för svensk företagsverksamhet.:tummenupp

Varför gynnar man inte ett svenskt bolag? Har aldrig fattat det där med att handla utomlands när det finns svenska företag som håller minst lika bra priser och lägre, bättre service och leveransvillkor.
www.hojdäck.se har ju med på sin hemsida vart man kan vända sig för att få hjälpmed att byta däcken.

Räknade på ett par Michelin Pilot Power 2 CT, 120/70 och 180/55, och det blev ungefär 2865 och 2810 kr för Hojdäck respektive MyNetMoto. Trodde skillnaden skulle bli större, men det var den alltså inte.

En negativ sak med Hojdäck jag upptäckte på mindre än fem sekunder var att de inte har Pirelli i sitt sortiment. :(

Klart man ska stödja svensk företagsverksamhet, men när jag för ett par år sedan räknade ut att ett fram- och ett bakdäck på MyNetMoto kostade ungefär detsamma som ett bakdäck här hemma i Sverige, ja då var valet tyvärr ganska enkelt.

Räknade på ett par Michelin Pilot Power 2 CT, 120/70 och 180/55, och det blev ungefär 2865 och 2810 kr för Hojdäck respektive MyNetMoto. Trodde skillnaden skulle bli större, men det var den alltså inte.

En negativ sak med Hojdäck jag upptäckte på mindre än fem sekunder var att de inte har Pirelli i sitt sortiment. :(

Klart man ska stödja svensk företagsverksamhet, men när jag för ett par år sedan räknade ut att ett fram- och ett bakdäck på MyNetMoto kostade ungefär detsamma som ett bakdäck här hemma i Sverige, ja då var valet tyvärr ganska enkelt.

Det var nog ganska vanligt att det var billigare utomlands förr, men tiderna har förändrats så man borde nog kolla lite mera här hemma, det kan löna sig :tummenupp

hade det skiljt några hundra hade läget varit ett annat ,hojdäcks priser nu är 1000:- dyrare per set jämfört med priset jag gav sist för dunlopdäcken plus att det gick tre uppsättningar grusdäck i fjol utöver suddgummidäcken.

kränger man själv finns pengar o spara helt klart om man gör slut på några uppsättningar per år

Shinko.se funkar kanon om ni vill handla däck. Supersnabb service och skitbra priser. frakten ingår också i priset så det blir ingan chock ner grejorna kommer.

*/ ?>
Back