Beställa Canal Digital?

Bandido

HEAR ME NOW AND BELIEVE ME LATER!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Xt660
Är den någon som har köpt deras programpaket för villabostad (dvs parabol och hela skiten) nyligen och fått parabolen installerad? Är det verkligen så smidigt som dom säger att det är? Eller kommer man få tjafsa med parabolriggar-gubben innan allt är klart?

I infot på hemsidan ska installation ingå, men bara upp till 1300:- , va f*n betyder det? :confused: När tar dessa 1300:- slut, efter en kvart eller.....

Alla erfarenheter är välkommna.

Har dom via kabeltvnätet och kan inte rekommendera ens min värsta fiende att skaffa dom...

* KASS kundservice (man får vänta LÄNGE i telefonkö och det kostar skjortan).
* Dekodern som följde med är ett skämt
* Fick vänta 3 månader innan jag fick igång det efter jag beställde

För länge sedan fick man en "värdecheck" som man skulle ge till parabolinstallatören så kunde han fakturera Kanal Digital, jag gav bort min till en installatör och installerade min parabol själv, klart smidigast.

Att installera parabolen själv är skitenkelt (jag har monterat flera vid det här laget)
Det underlättar något om man har en "satfinder" men digitalboxarna nuförtiden har så pass bra inbyggda signalstyrkemätare att det inte är nödvändigt.

1. Leta upp en vägg som pekar mot söder och inte skyms av träd eller annat.
2. ställ in vinkeln i horisontalplanet enligt medföljande tabell (beror på hur långt norrut du bor)
3: skruva fast fästet på väggen
4. Skruva fast parabolen löst på väggfästet så att du kan vrida den sakta fram och tillbaka¨
5. Dra in sladden till digitalmottagren och anslut den.
6: Ställ boxen i installationsläge och kolla signalstyrkan, vrid sakta parabolen några grader fram och tillbaka från rakt söderut (använd kompass, hittils har jag alltid gissat fel på sisådär 20grader)

När du hittar signalmaximum drar du fast parabolen, vill du vara noga så lossar du skruvarna för justering i horisontalplanet och letar fram signalmaximum igen om inte tabellen stämmer. (det gör den nästan alltid)

Plättlätt, och du slipper vänta in en installatör, skulle du totalfaila med installationen har du ju checken kvar...

Har canan digital, installationen va smidig och allt har funkat kanon sen dess :tummenupp

Vi beställde precis deras kit. Funkade svinbra. Gubben klämde upp allt på en timme, han rekommenderade dock en värre box än den som följer med så vi köpte till den. Tror vi fick några kanaler extra på det sättet också. Kostade 450 spänn eller nått sånt.

Funkar kalas.

Jag kan rekomendera att montera ett sidmatningskit för ett extra mikrovågshuvud så kan du få in fler kanaler (som IOFS mest är skit), själv funderar jag på att skaffa ofsetparabol med massor av huvuden för att få in alla intressanta kanaler från mellanöstern... :va

Mest för att det är kul att se vad man kan få in, eftersom jag har alla kanaler jag vill ha, och rätt många till

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti