Beslutsångest

SuckaRobbe

Tattare
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1
Satt och bläddrade i motopörssi idag och kollade lite vad dom tog för priser på min hoj i Finland. Låg emellan 7800-8500euro. Dom flesta hade också gått dubbelt mer än min motortcykel. Ok min e väl inte helt hundra. Finns lite små skavanker. Bläddrade lite mer i tidningen å hitta mig en Supermotard(Husqvarna TE 610 -96) Som dom ville ha 6000euro för.

Ringde killen för att höra om den var kvar. Visade sig under samtalets gång att han skulle sälja den för att köpa en sporthoj. Han sa också att han var intresserad av min hoj. Men då skulle det bytas jämt emellan.

Där av min ångest. Ska byta bort min fina suzuki som jag kanske kan sälja med tusenlappen i vinst? Kanske jag skulle skruva bort allt lull lull å sälja på sidan av å inte förlora så mycket pengar . Sen igen kanske 6000 e lite väl mycket för en så gammal motard.

Va fan ska jag göra vill ju ha motard :4skrika

SuckaRobbe skrev:
Där av min ångest. Ska byta bort min fina suzuki som jag kanske kan sälja med tusenlappen i vinst? Kanske jag skulle skruva bort allt lull lull å sälja på sidan av å inte förlora så mycket pengar . Sen igen kanske 6000 e lite väl mycket för en så gammal motard.
1000€ eller 1000skr?

Jo, 6000€ är mycket för en motard från -96. Åk till Sverige och köp motard, då kan du säkert hitta någon betydligt nyare för samma pris :tomten

RR_Jonas skrev:
Får man inte en 05 KTM 660 för typ 70k ? :va

Köper jag från sverige måste jag betala 18-20% till på listpriset i finland.
Så om ni betalar 70k betalar jag 100k. E inte skattegränser härliga :banana

Möjligheten finns ju att ta in den till Finland utan att medela myndigheterna om det. Men e man å smäller sen e det inte lika roligt längre.

Esquire skrev:
1000€ eller 1000skr?

Jo, 6000€ är mycket för en motard från -96. Åk till Sverige och köp motard, då kan du säkert hitta någon betydligt nyare för samma pris :tomten

1000Euro i vinst menade jag. Å var satan sitter det där euro tecknet på mitt tangentbord?

Är inte finland med i Eu? borde väll vara samma regler med inport där som här eller?

stony skrev:
Är inte finland med i Eu? borde väll vara samma regler med inport där som här eller?

Det är mycket billigare bil/bågeskatt i sverige. Skulle vi inte behöva betala tull skulle det nog inte säljas flera bilar i Finland. Alla skulle hämta från sverige.

Sen bara för att vi fick behålla taxfreen måste vi betala tulla på allt över 1500kr hit till Åland!

SuckaRobbe skrev:
1000Euro i vinst menade jag. Å var satan sitter det där euro tecknet på mitt tangentbord?
Du håller inne "Alt Gr"-knappen och sedan trycker du på "E"-knappen så borde det dyka upp ett "€".

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda