Beslutsångest . .

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Tjena alla !

Jag e en sån som byter hoj väldigt ofta . . kan byta 2 ggr per år . . har till och med hänt att jag bytt 3 ggr ett år. Vet inte vad det beror på, habegär kanske . . besluts ångest kanske . . kanske förnöjelsen att köra ny båge stup i ett . . eller varför inte en mix av alla tre.

Nu till självaste tråden !

Har faktiskt tänkt att stadga mig nu . . då det varken håller ekonomiskt lr relationsmässigt att hålla på som jag gör .. inte för mig iaf.

Jaha . . vilken hoj ska man då gifta sig med ??

Motard, RR, Fighter, custom ... nee förressten .. inte custom .. inte denna sidan 50 strecket iaf.

Mina tankar ligger faktiskt på en Kawa Z1000 .. kan det vara nåt gott folk ?

Den e ju lite allt i allo . . lite RR, lite fighter osv ..

Hjälp mig att bestämma . . hör gärna lite från Z1000 folk om vad dom tycker om den . .

/Total

den var skitlätt att hjula med men taskig kvalitetskänsla och värdelös varvräknare. vad var det för fel på 954:an?

Låter som om du e lite stukad i luvan men vem e inte det :3freak

Men köp nåt du gillar det är ju ingen katastrof att byta. Du kan ju ofta tjäna några tusenlappar på att köpa o sälja det har jag gjort. Men snälla för allmänhetens trvnad låtbli saker som z1000. Den saknar attityden från en streetfighter och prestandan från en sporthoj. Riktigt bottennapp enligt mig

Nee .. det e absolut inget fel på 954:an ! Den e as läcker . . men det känns som jag vill hoppa på nått nytt ...

kvalli problem på Z1000 . . det var nåt nytt !

Någon annan som upplevt det ??

SvartR1a skrev:
Men snälla för allmänhetens trvnad låtbli saker som z1000. Den saknar attityden från en streetfighter och prestandan från en sporthoj.

VAA !!

Jag tycker det sprutar attityd från den hojen !!!

beror lite på vad du ska ha hojen till. z1000 är slö som fan, motorblocket brukar spricka när man vurpar med den. fotpinneplattorna går av när man wheelar mm. du har ju en 954, skaffa ett streetfighterkitt till den så har du en kanonhoj plus att du kan byta tillbaka när du vill. 2 hojar i en :D

Hmm .. ducce .. twin .. ja iofs .. grymt ljud !

Har haft twin hoj .. bra vrid, men jag gillar topp effekten hos en radfyra

TotalSatan skrev:
Hmm .. ducce .. twin .. ja iofs .. grymt ljud !

Har haft twin hoj .. bra vrid, men jag gillar topp effekten hos en radfyra

Ducati är ju en hoj som har endel erkända kvalitetsmissar. Det var ju superbike magazine som testade en 999 (värstingmodellen vad den nu heter) från fabrik hade dom gjort fabrikationsfel och rasat på Autobahn.

NEJ betala inte för italiens dynga. Dum stackarna har ju äntligen insett att twinnen är skräp och tagit fram något som verklogen går att åka med MW agusta.

R1 hade ju varit dett ultimata för dig då har du attityden OCH prestandan :D

Aprilia RSV Mille kanske? Går att komma över till hyfsade pengar!

Dessutom lite "entuiast-hoj" men billigare (och bättre?) än Ducati.

Och ljudet... LJUDET!!! :)

Jag byter inte hoj lika ofta som dig, har varit ägare till en R6 -99:a samt två R1:or -01 och -03.

Jag har kommit till ett stadie där körning/racing på gatan inte ger mig ett skit. Om jag nu vill köra "fort" då sätter jag min kurs till närmsta bana. Bankörning är något av nirvana för mig. Ta licens kanske några av er tänker? Visst, vore toppen, men ekonomiskt så är det ingen hit för míg.
Köpa en sporthoj och köra på diverse bandagar runt om i landet? Nja, vill inte lägga ut de pengar det kostar på försäkring och däck. (Detta är mina åsikter nu, jag vet att folk lägger sin själ och pengar på mc-intresset och det respekterar jag.)

Efter att ha varit hojlös förra säsongen började jag kika på diverse cyklar inför kommande vår. Det som lockar är att köra mer "touring", upp till Norge och ner till Alperna. Syrran bor 40 mil ifrån mig så åka till henne på sommaren kommer ske ett antal gånger.

Valet föll på en Yamaha Thunderace. Verkar vara en hoj med körställning som fungerar till längre turer. Motorkraft finns det så det räcker till, inte smidigast på kurviga vägar med dagens mått sett men den gör inte bort sig.
En stor bonus för mig var att försäkringen var billig. Betalar 1736kr /
halvåret för en halvförsäkring. Mycket prisvärt!

Nu har jag babblat om en massa annat istället för det jag tänkte säga:

Vad vill du få ut av ditt MC-åkande? Bana? Posera? Touring? Blandat?

Jag gjorde mitt val mycket beroende på försäkringen och att jag vill åka långsträckor, men ändå på betoningen sport!

Lycka till!

//Jokela

Man kan väl säga att jag kör väldigt aktivt.
MKT wheelies o stoppies blir det .. har tänkt att utöka mina trix skills genom att stuntmodda fightern jag har ..

Bryr mig inte om hojen gör 300+ längre .. utan vill mest leka buset av mig.

TotalSatan skrev:
Man kan väl säga att jag kör väldigt aktivt.
MKT wheelies o stoppies blir det .. har tänkt att utöka mina trix skills genom att stuntmodda fightern jag har ..

Bryr mig inte om hojen gör 300+ längre .. utan vill mest leka buset av mig.

MM
mm

mm
m
m

mmm

mmmm... motard!

Motard e riktigt kul . . men blev en smärtsam upplevelse sist jag hade en.

Hmmm .. kom precis tänka på superduke. Den e ju en het kandidat

SvartR1a skrev:
Ducati är ju en hoj som har endel erkända kvalitetsmissar. Det var ju superbike magazine som testade en 999 (värstingmodellen vad den nu heter) från fabrik hade dom gjort fabrikationsfel och rasat på Autobahn.

NEJ betala inte för italiens dynga. Dum stackarna har ju äntligen insett att twinnen är skräp och tagit fram något som verklogen går att åka med MW agusta.

R1 hade ju varit dett ultimata för dig då har du attityden OCH prestandan :D
japp håller med. köp min retta så kan du vara nöjd ett tag, plus att damerna kommer att slåss om bönepallen :D :yoparty

Bifogat

• yamma.jpg
    yamma.jpg
    92.4 KB · Visningar: 63
  • min r1 3.jpg
    min r1 3.jpg
    64.6 KB · Visningar: 58
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...