Beslutsångest!!

Om du behöver låna till hojen är det nog en tanke att köpa en billigare hoj. Risken är stor att du tappar hojen eller klotar de första åren, och då kan det ju vara svårt att få tillbaka pengarna och du blir i min mening onödigt skuldsatt. Du kommer ha jävligt kul iallafall.

Jag hade i ditt fall köpt en monster 900 och moddat skiten ur den.

Finns inget bättre muller än Ducati muller...

Det är inte rock n roll om man vet vad man gör, hoj-ägande handlar till 100% om hjärta. Ska man vara förnuftig är halva nöjet borta. Menar inte att man ska vara vårdslös i trafiken, men hojen man äger ska framkalla handsvett bara man ser/tänker på den. Köp med hjärtat är mitt tips. :yoparty

Jag satt som dig och funderade och läste blocket annonser till förbannelse. Vilken var den ultimata motorcykel. Billig, snygg, praktisk mm.

Men sen la jag ner det där med att vara så förståndig och gick helt efter hjärtat och köpte mig en Italiensk skönhet RSV Mille från -00. Riktigt mycke hoj för pengarna om du frågar mig. Huvet ska man använda när man köper bil, hjärtat när man köper hoj.

(alltså köpa tillräckligt sunkig bil så att man har råd med sin drömhoj :-) )

Om du behöver låna till hojen är det nog en tanke att köpa en billigare hoj. Risken är stor att du tappar hojen eller klotar de första åren, och då kan det ju vara svårt att få tillbaka pengarna och du blir i min mening onödigt skuldsatt. Du kommer ha jävligt kul iallafall.

Jag hade en Suzuki gsx 1100 förut, 270kg torrvikt. Dessutom har jag kört många mil varje år sen jag tog kortet -05, har haft tillgång till hoj i familjen.
Så det är alltså inte första hojen jag ska köra, menar jag bara. Därför jag är lite nervös inför att köpa en 600. Vill inte ledsna efter 2-3 mån pga effekten.

instämmer. Jag verifierade denna teorin i höstas, bra med helförsäkring!

Back