Beslutsångest!!

ja om du har å väljan mellan dessa så är nog er-6 slöööö.

GSR, FZ-6n eller Z-750 om du vill ha naket, har nog mera "sporthoj" i sig än en er-6, då dom alla går på 4. Märkbart mycket mera hk är det i dem med.

Extra lullull till ER6

Bifogat

• 3321.jpg
    3321.jpg
    92.7 KB · Visningar: 84
  • 6493medium.jpg
    6493medium.jpg
    87.8 KB · Visningar: 85
Att köra hoj är ingen smart grej, de är dyrt och farligt så varför gör vi de??
Jo för att de är nått vi har i oss, friheten och folket som man träffar är guld värd, de är nått man känner i hjärtat så jag tycker att du ska följa ditt hjärta.

köp min zx9r oo:a, org skick samt prisvärd försäkring (5800 halv/helår)

kolla under"mina annonser"

allvar,köp Hojen du gillar o tycker är mest prisvärd,det är ändå du som kommer att köra

Körde er6:an förra sommaren som första hojj! kanonkul hojj köp!
ja du kanske lessnar... som jag gjorde men då är det ju bara att byta den dagen.

Men för F### välj efter tycke och plånbok....!
Jag har haft AB kort sedan -82 körde en del hoj med en gång ett par år. Sedan låg A-korter i träda nästan 20 år pgr: Barn,Villa,Skiljsmässa osv....
Jag började men en liten men naggande god (för mig) Kawa 650 -82 som gick mycket bra tyckte jag Jävla rapp och skön väghållning och allt.
Men min arbetskompis kläckte en ide en dag.. Köp min CB1100F-83 som inte rullat på 6 år och stod i en lada.......:(
Men jävlar fick igång det gamla skrället.
aq5.jpg

Så jävla nöjd med denna cyckel startade med en gång fast soppa kran stog på ON i
6 år Honda for live... :)
Så man växer i sitt hoj ägande defenitivt den som säger annat ljuger..
Sen måste man små pula själv en hel del men det är en annan histora....
Så köp med både huvud och plånbok och inte kuken... Det är mitt tipps..:)

Min nästa hoj blir en V-max helt utan tvekan det är en hoj med karsma och power... Sen kan räser snubbarna slänga sig i väggen om dom vill men en V-Maxsare är min dröm ialla fall.... :)
Men Hondan kommer jag alltid behålla den får nog ungarna roa sig med så småning om......:)

Last edited:
Är man så stor som du är, och gillar ZX9 så köp en sån, fin hoj :D, haft en 03'a själv, grymmt bra allround sporthoj för gata (och även bana om man vill såklart)

här har den ultimata hojen precis imellan det du söker betalar cirka 5000kr i försäkring på den halv/hel året.

http://www.blocket.se/lund/Suzuki_GSX_R_600_SRAD_26460187.htm?ca=23_10&w=0

Tack, den har jag hunnit spana in. Den är fin, lockar helt klart!

Prismässigt har jag spanat på hoj mellan 30-45 tusen i inköp. Kommer sen slänga in skattepengarna i sommar och få ner lånet betydligt. Vilket innebär att den största utgiften för mig blir försäkringen. För mig ligger denna på 6.843:-/år för halvförsäkring.

Dyrare hoj med lägre försäkring eller billigare hoj med dyrare försäkring... hm. När det kommer till kritan är det nog känslan, hjärtat som måste bestämma sig. :)

Edit: Satt och kollade upp en massa Blocket-hojar igår. Lånekostnad samt försäkring. Så här blev det...

Bifogat

• Motorcyklar.jpg
    Motorcyklar.jpg
    145.9 KB · Visningar: 130
Last edited:
Jag skulle rekomendera att köpa en med lite mer krut i än er6an, alltså i detta fall zx9r då jag tror att du kommer att ledsna på er6an efter ett tag. Samt att ska du någon gång ha skjuts så går det ganska trögt på en 600a. Säger som någon tidigare har sagt en speed triple kanske eller en gixxer men isf en 750 skulle nog jag satsa på (har själv funderat på att byta till en 00a eller uppåt) :)

http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_Gsx_r_750_r_26406243.htm?ca=10&w=3

eller så skaffar du dig fin eldstorm :)

Last edited:
Jag håller med Lengan, tror att du kommer tröttna på effekten hos ER6:an rätt fort. Jag skulle satsa på en Hornet eller Bandit om du vill ha en busig, snabb och läcker MC! :yoparty

Jag håller med Lengan, tror att du kommer tröttna på effekten hos ER6:an rätt fort. Jag skulle satsa på en Hornet eller Bandit om du vill ha en busig, snabb och läcker MC! :yoparty

Bandit 600 -02
57 kw

Hornet 600 -03
71 kw

Hur stor skillnad är det i verkligheten? Bandit betydligt slöare eller ungefär lika pigg? Hornet ser ju fräsch ut, snygg design för nakenhoj.

Bandit 600 -02
57 kw

Hornet 600 -03
71 kw

Hur stor skillnad är det i verkligheten? Bandit betydligt slöare eller ungefär lika pigg? Hornet ser ju fräsch ut, snygg design för nakenhoj.

har haft en hornet och tyckte den gick riktigt bra.. som alla 600 kubikare är det inte mycket att prata om under 7000 rpm.. provkörde min fd hornet i somras och blev sjukt besviken.. visserligen har man ju mer att jämföra med nu, men ändå. den ylade och varvade, men det hände som inget mer.. nää en twin ska du ha för mer vrid, eller en 750 om det ska vara radfyra under 1000kubik :tummenupp

edit:nu kommer säkert nån att brinna av på mig :)

Rätta mig om jag har fel men är inte banditen en äldre och lite dassigare konstruktion än horneten?

själv är jag ju lite partisk men twin är ju nice

Tycker också du borde titta på twin! Ducati Monster 620 eller 900 (roligare!). Undvik 600an dock.

Nu var det ju inte exakt fler hojar du frågade om förslag på men gillar du Er6an så så är ju Monstret definitionen av en Streetfighter och med ett underbart vrid!

Back