Beslutsångest!!

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
Har en ktm 625 som ja köpte i februari fick med motardkitt som ja trodde jag skulle andvända mest men nu med facit i hand har jag bara kört i skog och grus.
älskar efekten i den går ju som en drömm men tycker att den e lite väl stor när det börjar kötta till sig...
skall man byta till en 525/450 eller skall man behålla den man har??
hur jobbit e det att byta olja efter några timmar som man blir tvingad på på de mindre hojarna,andra aspekter som ja glömt?? kom med tips..
 
glöm inte komforten =) tänk efter om du kört långa sträckor med hojen. 525 å 450 e ju äckliga när man kör långt å inte så kul å byta ner sig till i det fallet
 
Det är enklare att byta olja på en 525:a än på lc4..... tycker jag i alla fall då det är olja i ramen på LC4:an. Lite bökigare att komma åt.
525:an kan du ju ha även på gata om du nu skulle få infall att köra motard igen
 
glöm inte komforten =) tänk efter om du kört långa sträckor med hojen. 525 å 450 e ju äckliga när man kör långt å inte så kul å byta ner sig till i det fallet

men komforten i 625an e ju inte optimal den heller vibrerar ju mer en förra tjejens powerdildo dessutom e den bara fem växlad..
har fått för mig att en 525 e snällare där med 6 vxr??

Det är enklare att byta olja på en 525:a än på lc4..... tycker jag i alla fall då det är olja i ramen på LC4:an. Lite bökigare att komma åt.
525:an kan du ju ha även på gata om du nu skulle få infall att köra motard igen

ja men ja e tveksam till att ja får infall till motard igen
inga polare kör förutom du då och vi kör ju inte så ofta ihop:confused:
alla dom ja kör med kör ju i skogen..
 
Last edited:
men komforten i 625an e ju inte optimal den heller vibrerar ju mer en förra tjejens powerdildo dessutom e den bara fem växlad..
har fått för mig att en 525 e snällare där med 6 vxr??



ja men ja e tveksam till att ja får infall till motard igen
inga polare kör förutom du då och vi kör ju inte så ofta ihop:confused:
alla dom ja kör med kör ju i skogen..

Bara å byta till en 525:a nu då!!:tummenupp
 
Låter som du vill ha en 525...

(Powerdildo? Vad hade hon dig till då, betala elräkningen/batterier? Sorry, kunde inte låta bli...)
 
:tummenupp

Mm, men det verkar svårt att undvika täta service:ar om du ska ner på "race-kubik".
 
:tummenupp

Mm, men det verkar svårt att undvika täta service:ar om du ska ner på "race-kubik".

ja ja vet det va därför ja köpte 625an från början och på grus/lättare skogskörning e den grymm men som gammal crossförare som man e blir det bara grisigare och grisigare där man kör och då e den tung......men ja älskar ju effekten.....dvs beslutsångest.......ping provade den igår och han gilla ju effekten med och han har ju en 450
 
Tufft läge, effekt i all ära, men kan du inte nyttja den där du kör pga vikten så är det väl ett byte som gäller.

Alternativet är att träna upp dig så hojen känns som BMX :)
 
ja ja vet det va därför ja köpte 625an från början och på grus/lättare skogskörning e den grymm men som gammal crossförare som man e blir det bara grisigare och grisigare där man kör och då e den tung......men ja älskar ju effekten.....dvs beslutsångest.......ping provade den igår och han gilla ju effekten med och han har ju en 450

LC4 är en riktig bojsten, det skall vara hårt underlag och brett mellan träden för att den skall funka ...

Satsa på 450´n om du kör enduro eller 525 om du bara tänker köra på crossbanan.
 
Köp dig en 525exc. Har själv varit ute på en 10mil runda idag (ca 7mil grus o resten transport på asfalt) o den funkar kanon . Körde rätt mycket enduro o cross innan o hojen fungerar hur bra som helst till det med.(Har 1 set xtra fälgar med crossdäck o ett set med gat anpassade offroaddäck, Bara att välja vad man e sugen på för dagen-Cross,Enduro eller Grusvägsbus) Tycker 525an e lättare att köra en 450 då 525an har mer botten o man kan köra den lugnt om man vill eller aggressivt om man nu e ute efter bromsspår i kallingarna:D .Ang service så går det på ett par min att byta olja o filter. Ventilerna tar du på 30min i lugnt tempo.Så enligt mig så e dom lättservade o inte alls särskilt elaka att ha med o göra.
 
Ska du även köra grusväg o gata så byt till 525, att byta olja/filter e inte speciellt bökigt och jag tror du har betydligt roligare på en sån i skogen än 625. Dessutom 6 vxl o de e kanon på gata:tummenupp
 
Håller med alla andra, skaffa dig en 525a istället. :tummenupp Oljebytet är busenkelt, tar dig inte många minuter så är du ute på banan igen. :squid
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top