Beslutsångest

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Hej, tänkte be om några synpunkter på val av hoj. Jag har två modeller (z1000 -08 samt hondas nya cb 1000r -08(nakna))..Och trots enormt mycket studerande samt tittande så har jag inte kunnat bestämma mig. Z1000 har jag provkört, dock inte 08:an...Har inte provkört Hondan som jag gillar skarpt utseendemässigt.

Vad tycker ni...Vilken är den vassaste av dem två...??

SNÄLLA kom med synpunkter så jag kanska kan komma närmare ett beslut.:huvet

Är jag dum eller ... Varför är Hondan det självklara valet...?? Jag tycker de verkar ganska jämförbara??? Eller?? har jag kansk missat ngt?

Vilket lyxproblem :)

Helt klart måste du provköra båda :yoparty
speciellt eftersom du har svårt att välja från teorin... Sen har ju alla olika åsikter, så många tycker Kawan och andra Hondan...

Mitt tips e att provköra, och innan. tänk på hur du vill köra...
långt, runt i stan, slanga typ så...
Kan du fortfarande inte välja så köper du den billigaste!!! då har du råd att köra :tuttar

Vilket lyxproblem :)

Helt klart måste du provköra båda :yoparty
speciellt eftersom du har svårt att välja från teorin... Sen har ju alla olika åsikter, så många tycker Kawan och andra Hondan...

Mitt tips e att provköra, och innan. tänk på hur du vill köra...
långt, runt i stan, slanga typ så...
Kan du fortfarande inte välja så köper du den billigaste!!! då har du råd att köra :tuttar

Ja jag erkänner att detta är ett STORT lyxproblem...men dock ett problem. Försäkringsfrågan kommer nog spela in endel...Ifall den nu skiljer något... SJÄLVKLART skall det provköras, men var nyfiken på vad ni erfarna mcfolk hade för första känsla om vilken hoj ni skulle valt och varför... Det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det går...eller hur det nu va...

Ja jag erkänner att detta är ett STORT lyxproblem...men dock ett problem. Försäkringsfrågan kommer nog spela in endel...Ifall den nu skiljer något... SJÄLVKLART skall det provköras, men var nyfiken på vad ni erfarna mcfolk hade för första känsla om vilken hoj ni skulle valt och varför... Det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det går...eller hur det nu va...

ah ha, du tänkte så...
Då kan jag bara tillägga att Z1000 är min röst :yoparty har länge varit förtjust i den hojen så Z1000 blir de och så låter det bättre :D

Grattis!

Hoppas att du provkörde Hondan först. Om inte - gör inte det :hihi

Grattis!

Hoppas att du provkörde Hondan först. Om inte - gör inte det :hihi

provkörde hondan innan jag bestämde mig och den motorn saknar själ, ta inte det fel, chassiet har en finare uppsättning än z1000:n men den har inte en suck i mellan,hög-registret. Enligt mitt tycke så fall det på z1000:n för känns som att den har mer själ å vill få en att arbeta om man vill, medans cb1000r bara är och inget mer:(

Sen har många sakt när dom sett den maskinen, spec tjejer att den ser ut som en moped och äldre att den inte ser ut som en tung hoj, för den är så smal och har ett "transformers"-lyse:gnissla

Hondan alla dagar i veckan. Tjöööp.

Skulle aldrig ens överväga en Kawasaki....ok om nån slängde en zx10r efter mig så skulle jag kunna göra lite plats i garaget men annars har Kawa inget som de andra japsarna inte har -och bättre. Tycker jag:D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph