Beslutsångest!

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Har hittat en KTM LC4 -06 med strax över 300 mil på mätaren för 50k. Är det ett bra pris? Vad jag kan se så är det helt okej. Måste ju vara bättre att lägga ut mellan 10-15K mer för den än att köpa -02:an. Man lär ju få igen hyffsat med pengar inom ett par år om man skulle sälja den.

Ge mig råd! Jag har sån beslutsångest. :huvet

Ursäkta men du kan väl hålla dig kvar i den tråden du startade 1:a ggn.

50k för en 640 -06 är ett mkt bra pris tycker jag och säg att den kommer sjunka kanske 12k om 2 år. Hur många LC4 har du provat?

Ursäka mig.

Ursäkta men du kan väl hålla dig kvar i den tråden du startade 1:a ggn.

50k för en 640 -06 är ett mkt bra pris tycker jag och säg att den kommer sjunka kanske 12k om 2 år. Hur många LC4 har du provat?

Visste inte om jag skulle lägga ut en ny tråd eller ej eftersom ändå ämnet var nytt. Sorry!

Började en gång i tiden med en gammal Yamaha DT 125cc och det är det närmaste motard jag har kommit. Annars har det varit ett par sporthojar. En Suzuki GSX750-R och en Kawa ZX9r.

Jag har velat mellan Husaberg eller KTM. KTM är ju lite vettigare eftersom det verkar som om motorerna är lite mer hållbara vad gäller haverier. Likaså så är ju serviceintervallerna längre på KTM. Husabergarn skulle bli betydligt dyrare i försäkringspremie jämfört med KTM (I alla fall för mig). Dessutom gillar jag utsseendet.

Vill ha en cykel som jag eventuellt ibland kan köra till och från jobbet (6.5 mil enkel resa). Dock är väl den största anledningen att man ska kunna leka lite både på grus samt bana ibland och även köra på bakhjulet om man nu kan lära sig det. :)

Nja Husaberg är också hållbara om man underhåller dem rätt, det är en racemaskin och ska behandlas därefter likaså KTM RFS modeller såsom 525 mfl.

Enkel resa 6,5 mil är inge roligt för Husaberg men visst går det om du hittar många kurviga partier så motorn slipper raksträckor.

Visst är det bra att försöka hitta en oskruvat orig exemplar men du kommer garanterat säkert vilja ha en effektdämpare, kanske en annan förgasare och mera saker. Så för att försöka hitta en med alla tillbehör samt så lågt pris som möjligt kan vara lite svårt.

Husabergarn skulle bli betydligt dyrare i försäkringspremie jämfört med KTM (I alla fall för mig).

Skojar du eller???:va

Alla husabergare är reggade på mellan 6-9kw. Husan måste vara billigare än en LC4 som är minst reggad på 25kw.
Jag betalade 1100.-/år, för min, hel/hel:tummenupp

Skojar du eller???:va

Alla husabergare är reggade på mellan 6-9kw. Husan måste vara billigare än en LC4 som är minst reggad på 25kw.
Jag betalade 1100.-/år, för min, hel/hel:tummenupp

Kollade upp en 650 från -04 om jag inte minns fel. Den skulle kosta mig över 7000:- helår för halvförsäkring. LC4:an skulle hamna på strax över 3000:-. Jag ifrågasatte också det med att effekten var så låg, men enligt damen som jag pratade med så räknar man med originaleffekt trots att cykeln är strypt på pappret. :confused:

Kollade upp en 650 från -04 om jag inte minns fel. Den skulle kosta mig över 7000:- helår för halvförsäkring. LC4:an skulle hamna på strax över 3000:-. Jag ifrågasatte också det med att effekten var så låg, men enligt damen som jag pratade med så räknar man med originaleffekt trots att cykeln är strypt på pappret. :confused:

Hur fan ska kärringen veta hur många hk det är original??? :va :va På pappret står det 6-9kw, det är fakta.

Vissa bolag har idag en lista där det står ursprungseffekten på varje märke & modell och då ser dem ju om de är strypta eller inte i reg.beviset. Det sjuka med mc försäkringar är att ALLA mc egentligen är strypta i Sverige (inte bara motarder och sporthojar) för att klara bullerkrav och avgasutsläpp men det är förmodligen ingen annan kategori av hojar som de kollar det på och då får "vi" betala det mesta.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back