Beslutsångest!

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
tja ja har en CBR 900 98:a (för övrigt till salu) å ja har inte haft problem att åka långt..vättern runt bla å "billig" i försäkring är den oxå....bra hoj :tummenupp
 
Jo en zzr1100 har betydligt mer drag i moroten, men är ju inte så kul på kurvvägar.
Jag hade en sån tidigare och kan sakna den ibland, speciellt om man åker långt, de är bekväma i snabb fart det är inte de mindre kompaktare litershojarna.
 
Nu har det blivit ännu jobbigare!!!

Hade i princip bestämt mig för en Fireblade när en träffar en bekant som frågar om jag är intresserad att köpa hans GSXR 1100 W -94 billigt. Jag gillar egentligen inte körställningen hos gammel gixxern men han säger att de vattenkylda modellerna är bekvämare än de äldre oljekylda modellerna, undrar då jag som sagt kör en del långkörningar. Jag har aldrig kört någon vattenkyld GSXR 1100, är de lika obekväma och jobbiga att svänga med som de oljekylda? Är det stor skillnad i draget?

Hjälp mig, ska jag nappa på erbjudandet eller köpa en Blade av samma årsmodell?
 
Kolla annars efter en RF900R,
Det var ju Sukas föregångare till BUSA.
0-110 2,5 sekunder i bikes beg test.
Ståendes kilometern på 19,6 sek, jämförbart med R1 19,6, Blackbird 19,7.
Det var inte många nya R-cyklar som slog den gamla cykeln.Denna cykel är ju en sporttourer med mycket motor.
Skiljer ju bara drygt 10 häst i orginalutförandet, men med en snällare körställning.
Hare bra.
ADA
 
JT skrev:
Nu har det blivit ännu jobbigare!!!

Hade i princip bestämt mig för en Fireblade när en träffar en bekant som frågar om jag är intresserad att köpa hans GSXR 1100 W -94 billigt. Jag gillar egentligen inte körställningen hos gammel gixxern men han säger att de vattenkylda modellerna är bekvämare än de äldre oljekylda modellerna, undrar då jag som sagt kör en del långkörningar. Jag har aldrig kört någon vattenkyld GSXR 1100, är de lika obekväma och jobbiga att svänga med som de oljekylda? Är det stor skillnad i draget?

Hjälp mig, ska jag nappa på erbjudandet eller köpa en Blade av samma årsmodell?

Jag skulle valt bladen utan att tveka en sekund.
 
cbr eller annat???

JT skrev:
Nu är att det är dax att köpa hoj igen efter en hojlös sommar, jag hade bestämt mig för en Kawasaki ZZR 1100. Den är snabb, bekväm vid lång körning och har billig försäkring som passar en helgarbetande students plånbok. Nackdelen är att den är ganska klumpig.

Nu gjorde jag misstaget att testa en polares CBR 900 RR innan han ställde av den för vintern och den var skit kul! Liten, smidig och rolig att köra. Nu har jag riktig besluts ångest... Ska jag köpa en Fireblade istället, eller kommer jag tycka att den är jobbig att köra långt med? Kan man köra 60 mil i stöten utan massiv träsmak? Kommer jag sakna draget från ZZR:en?

Snälla hjälp mig, vad tycker ni?

Jo jag ska säga dig vad du ska göra...om du ej har köpt en hoj///

Köp ingen zzr....köp mkt hellre en cbr..den är mkt roligare,trevligare på alla sätt o vis.
alla motorcyklar är "jobbiga" att åka långt på om man bara "tok kör" o inte har vett att njuta o rasta då o då :-)
jag har denna sommaren avverkat 1 st cbr 900 rr97a som jag sålde efetr att ha ägt den sen 01..en kanon hoj. köpte en hayabusa som va goddomlig att köra,men klumpig o ful i mitt tycke,så den fick stryka på foten för en 01a gsx r 1000 som INTE är klumpig o ful,och MKT roligare att åka på.....sen e d BULLSHIT att sprthojjar e jobbiga att åka på,jag har åkt o ägt både goldwing o custom hojjar..o jag kan säga ALLA e jobbiga på sitt sätt,men spothojjar e inte alls jobbigre just för att det "ser så ut" eller pga att nån "krogryggad" varelse kanske tycker så för så e d inte.TRUST ME.....åkte 50 mil på min goldwing o skulle vidare på min cbr nästa dag..stel o ont i ryggen efetr 50 mil på wingen...efetr 3 mil på sporthojjen var jag FRISK :-) DET DU!!!!!!!!!! lycka till..köp den hoj du gillar bäst..sporthoj rules :-)
 
Köp inte hoj för att du ska åka 50 mil...köp hoj för att du gillat att åka.''

Man åker bil när man måste och hoj när man kan eller vill.

Hoj köper man med hjärtat inte hjärnan.

Har åkte långt på cbr 900 -97 utan problem.

Som skrivit ovan, alla mc är "jobbiga " att åka 50 mil på...skit i det du har mc för att DU gillar att köra.

Med hondan får du lite mer sport/bus än zzr:en...zx9 likaså...
Lycka till ..och du...köp med hjärtat!
 
JT skrev:
Nu har det blivit ännu jobbigare!!!

Hade i princip bestämt mig för en Fireblade när en träffar en bekant som frågar om jag är intresserad att köpa hans GSXR 1100 W -94 billigt. Jag gillar egentligen inte körställningen hos gammel gixxern men han säger att de vattenkylda modellerna är bekvämare än de äldre oljekylda modellerna, undrar då jag som sagt kör en del långkörningar. Jag har aldrig kört någon vattenkyld GSXR 1100, är de lika obekväma och jobbiga att svänga med som de oljekylda? Är det stor skillnad i draget?

Hjälp mig, ska jag nappa på erbjudandet eller köpa en Blade av samma årsmodell?

personligen så tycker jag att du ska köpa polarens GSXR 1100W. Vad jag
anser om dessa....''Helt underbara o köra'' :Bugar
Satsa på Suzukin du, då får du en hoj med fartresurser som heter duga, och
motorer som e helt übersköna.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top