Beslutsångest! KTM 660 alt XR 650r

Sensonic

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Gixxer 600
Har lite beslutsångest, vet inte riktigt vad jag vill ha!
Har två hojar att välja på innom några dar.

KTM 660 -2003 ca 1200 mil. växellåda renoverad.

XR 650 r -2000 1100 mil. endurohjul medföljer. Båda hojarna ligger på 40-40 k


För o nackdelar o tankar och tyckade om dessa sökes! och även kända fel ban bör kolla när man köper beg!
Eller jag kanske bör kolla på ngt mer/annat?
 
Är du köpsugen så ha is i magen, det kommer fler objekt. Vad har 660 killen att erbjuda utöver en bara hojen förutom XR killen med endurohjul?

Vad ska du ha hojen till, ska du köra grus också?
Om jag skulle köra både grus & motard så skulle jag välja XR650 idag även om jag haft 4st LC4 varav ena var 660!
 
Jag har aldrig kört en XR 650, men har en 660 SMC sedan en månad. Inte ens på snö och is skulle jag vilja ha mindre klös än i 660'n. Jag gav 39k för den. En -04 med extra endurofälgar med isdäck, 1700 mil. Hittills är jag mycket nöjd, men jag har bara haft RR-hojar innan så mina jämförelser haltar lite grann.

Som någon skrev, fundera vad du ska ha den till. Jag upplever fjädringen som väl stötig redan på nybrutna skogsbilvägar, traktorstigar etc, så om du vill ut i endurospåret är nog XR'en ett bättre val men på asfalt, 660 varje dag i veckan.
 
För att xr650ien ska gå lika bra som en 660 så måste förgasare och helsystem på och det är dyrt!! ktm 660 är helt klart roligare rakt av, Mindre svängmassa så den är ju så mycket piggare, nackdel ktm vs xrn är ju vibrationerna! Men det känner man bara av under längre transporter, Bägge maskinerna är ju bombsäkra i hållbarhet, Det enda jag skulle kolla upp med ktmen är rullyftarna i toppen, varje 1200mil, På xrn behöver inget kontroleras någonsin,,, det är bara att köra tills vevstakslagret exploderar,,men då måste den köras på höga varv!1 Så De e lungt:tummenupp Jag skulle nog köpt ktmen om nu inte xrn har någe dyrt helsytem förståss:va Det enda jag inte gillar med ktm 660 är vibbarna och värdelöst styrutslag, Styrutslaget bör åtgärdas går offtast att sruva in styrstopparna mer det är tanken som sätter beränsningen.
 
Väntar man bara lite brukar svaret bara dyka upp så där självklart efter ett tag!

kolla in 640, 625 oxå!
 
Det blev KTMen, då priset blev rättså bra där ! Tyvärr va det lite småfix på den men det är ju inte säsong en riktigt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top