Beslutsångest... Gixxer 1000 -06 eller Yamaha R1 -06...

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Synpunkter... Tack.

Råd... Tack.

Vilken går bäst/är smidigast?

Mvh Kimmen. :gnissla

jag hade samma beslutsångest men jag köpte R1 2006 e svart.. tycker den e helt underbar och köra men jag har inte kört gixxer...tycker dock att r1:an är snyggast.. därför jag valde den..

Synpunkter... Tack.

Råd... Tack.

När man hoppar mellan Gixxern (och ZX-10:an) till R1:an så känns R1:an riktigt trött. Den går bra på höga varv men i mellanregistret, där du kör 90% av tiden, är den riktigt slö jämförelsevis. Testa gixxern så får du se vad jag menar...

Hej Kimmo! jag tycker att du ska köpa R1 i den gula jubileums lacken, du gillar ju snygga saker!

mvh Micke

Synpunkter... Tack.

Råd... Tack.

Köp vilken litershoj som helst, det är inte hojen som avgör om den är bäst, det är föraren och fortfarande 80-20 regeln som gäller 80%förare och 20 % hoj. Vilket gör att folk kan komma med gammelrappel och förnedra "rookies" med senaste hoj, ställ etc och så kommer det alltid vara.
Köp en som du tycker du sitter bekvämt i och trivs med, sen om den är bäst el smidigast, det är upp till dig, verktyget blir inte bättre än vad verktygsmakaren är, kniven blir inte vassare än vad knivsliparen klarar, etc.

Last edited:
Köp vilken litershoj som helst, det är inte hojen som avgör om den är bäst, det är föraren och fortfarande 80-20 regeln som gäller 80%förare och 20 % hoj. Vilket gör att folk kan komma med gammelrappel och förnedra "rookies" med senaste hoj, ställ etc och så kommer det alltid vara.
Köp en som du tycker du sitter bekvämt i och trivs med, sen om den är bäst el smidigast, det är upp till dig, verktyget blir inte bättre än vad verktygsmakaren är, kniven blir inte vassare än vad knivsliparen klarar, etc.

Helt rätt..:tummenupp :tummenupp

Har hört att R1:an ska kännas trött i jämförelse mot Gixxern... Svårt att fatta det egentligen... Men det är väl som någon sa, dom har olika register, Gixxern ger mer på lägre varv, och Rettan kräver mer varv för att vakna. Inget jag har nåt emot iofs... Har en -06:ans svart R1:a på G, ev köp imorrn, men Gixxrar finns det inte så många svarta av längre... Har ju haft en -03:ans R1:a tidigare och en Gixxer K6, som såldes till förmån för Motard, men det jag kan minnas är att R1:ans kvalitet kändes bättre... Den var liksom "tightare" på nåt vis... Det är ett helvetes kval man genomlider just nu, men ett lyxproblem... :D Fast... Uscha, ja vilken väljer man... Skitsvårt.

BikerMike: Är du nöjd med din R1:a?(RonnyPonnys gamla)

Mvh K.

"Köp yamaha skruva nästa dag" säger väl det mesta eller:va

Spelar liksom inte någon roll vilken du väljer... Du kommer iaf att ångra att du inte köpte den andra efter ett tag...

Antingen så blir du avis på nån som gasar runt med en snygg retta på stan och du har en ful gixxer. Eller så kör du retta och polarn kör en växel högre och accar ifrån dig iaf med sin gixxer:D

Synpunkter... Tack.

Råd... Tack.

Hade samma "problem" fast mellan CBR1000RR 06a och gsxr k6 men efter provkört båda så va de solklart..
satt bättre på gixxern och bättre kräm i den me så de är mitt råd me att provköra båda sen ta den som känns bäst hel enkelt....

Tycker helt klart att du ska ta Gixxern! Bättre på allt egentligen men som sagt, du bör köpa den som du tycker känns bäst och trivs bäst med. Provkör och tänk på att hojen fäller inte alltid avgörandet utan den som håller i styret!

Gixxern är ditt val, garanterat....

Ingen hoj idag är trött så köp den du tycker är snyggast.
Yamahan är snygg men kan inte fatta varför du skulle välja den när det redan finns så många av den. Rosa reg plåt är ju ett måste så man hittar den på parkeringsplatsen bland alla andra r1or. Gsxr är ju en klass för sig också :tummenupp

Har hört att R1:an ska kännas trött i jämförelse mot Gixxern... Svårt att fatta det egentligen... Men det är väl som någon sa, dom har olika register, Gixxern ger mer på lägre varv, och Rettan kräver mer varv för att vakna. Inget jag har nåt emot iofs... Har en -06:ans svart R1:a på G, ev köp imorrn, men Gixxrar finns det inte så många svarta av längre... Har ju haft en -03:ans R1:a tidigare och en Gixxer K6, som såldes till förmån för Motard, men det jag kan minnas är att R1:ans kvalitet kändes bättre... Den var liksom "tightare" på nåt vis... Det är ett helvetes kval man genomlider just nu, men ett lyxproblem... :D Fast... Uscha, ja vilken väljer man... Skitsvårt.

Mvh K.

Kan svara åt honom...han är inte nöjd med den eftersom det är en tjej motorcykel, den går som en tjej motorcykel,den låter som en tjej motorcykel och den ser ut som en tjej motorcykel och därför låter han sin tjej använda den istället...det fattas bara lite rosa ränder så är det helt fulständigt en tjej motorcykel.

Det ska va två och de ska va stora och den ska mullra gött annars är det helt klart en tjej motorcykel :pannkyss

Rettor är och förblir tjej hojar :arsele

Köp en Gixxer så blir det lite man kvar av dig men bara lite :näsblod

Mvh K.

"Trött" är nog att ta i..den kan nog få helt oinvigda att kacka i brallan..:D den kanske känns mjukare i karaktären i ett visst vridområde, men oftast kör gemene man snabbare då. Köp hoj för DIG!! Gillar du R1 KÖP!!!!Personligen skulle jag trivas på vilken hoj som helst, av nyare modernare snitt kring litersmodellen och sport/supersport, sen kan jag blunda om det är Japanskt, Italienskt, ja är även öppen numer för tyskt märke på hojen oxå:tummenupp

Dagens ilandsbekymmer kan vara riktigt trevliga:)ibland:) :)

Last edited:
Nya "Mingves" :tummenupp

Jag är skitnöjd med min 05a, köp för fan...och behåll den längre än du har kallingarna på dig den här gången. :)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back