beslutat att inte sälja rettan.

burner skrev:
Klart många vill ha den, men till viket pris.
De flesta sätter ett ganska så högt överpris på sin hoj.
okej, vi säger så här, om en original r1a. står i 59,000kr i lista tycker inte du att 6 tusen kronor extra för en så påkostad hoj som min är värd det, med tre olika system tre spritt nya däck,samt en hel del till prylar som KOSTAR DYRT. är det ett ÖVERPRIS då vete fan... :fatta!

sandstream skrev:
Ja, många tror att en massa bling-bling och ett par lager vax ska höja priset men så är det ju inte.
Snarare tvärtom...
glöm det, klart folk vill slippa lägga ut ca: 30,000kr på extra prylar eller????

pittbull skrev:
man får väl be om ursäkt då GRABBAR, att man tycker om detaljer. men jag lovar att nästa gång jag köper hoj, då ska jag ha lika som er.... :Bugar
Det tycker jag inte att du ska ha.
Men ju mer säregen hojen är ju svårare är den att sälja då de flesta vill sätta sin egen prägel på den.

pittbull skrev:
okej, vi säger så här, om en original r1a. står i 59,000kr i lista tycker inte du att 6 tusen kronor extra för en så påkostad hoj som min är värd det, med tre olika system tre spritt nya däck,samt en hel del till prylar som KOSTAR DYRT. är det ett ÖVERPRIS då vete fan... :fatta!

Ta ett djupt andetag och slappna av.
För en som söker en hoj som och just tänkte polera och styla den som dig hoj så är det kanske ett bra köp.
Hur många dessa är vet jag inte.

Själv faller inte hojen in i mitt tycke och smak, inte så mycket att bli upprörd över.

Alla människor har olika tycke och smak, vissa kanske tycker den är snygg och vissa tycker inte det.

Är det inte viktigare att du själv är nöjd med hojen än vad andra tycker :va

hade oxå tankar på en ny hoj,gixxer 1000, eller r1 -05 men kom på att min duger om jag får lite effekt. vilket jag får nu i veckan.

burner skrev:
Ta ett djupt andetag och slappna av.
För en som söker en hoj som och just tänkte polera och styla den som dig hoj så är det kanske ett bra köp.
Hur många dessa är vet jag inte.

Själv faller inte hojen in i mitt tycke och smak, inte så mycket att bli upprörd över.

Alla människor har olika tycke och smak, vissa kanske tycker den är snygg och vissa tycker inte det.

Är det inte viktigare att du själv är nöjd med hojen än vad andra tycker :va
ja men det är inte kul när en del gör sig rolig på min hojs bekostnad, kan vi avrunda min tråd nu eller ska vi fortsätta som 15 åringar. jag tycker det är kul att ni e nöjda med era. skulle inte på ett öppet forum baktala era utan anledning.

En i originalskick eller som lätt går att återställa är nog lättare att sälja och ger mer pengar i fickan. I annat fall ska man ha flyt att nån letar efter just en sån hoj. Däck däremot kan ju vara värt nästan reda pengar.

DanneP skrev:
Står en R1 org -98, 3000 mil i 59 lök? Det är ju bra isåfall...

MVH
ja, med tanke på att bara ett av systemen kostar ca 10,000kr, bak däcken typ tre lax styck, mm mm mm. så e det ett bra pris. men nu lär jag nog dö med den rackarn. ligger lite väl mkt: slantar i den gamla häcken nu. :fyllisar

sandstream skrev:
Det blå var snyggt och min röst väger tyngre eftersom jag kan skriva med STORA BOKSTÄVER :tungan

Min röst väger tyngre eftersom jag kan hålla mig från att klaga varenda gång som någon använder små bokstäver eller glömmer att skriva ihop ord osv :tungan

pittbull skrev:
ja, med tanke på att bara ett av systemen kostar ca 10,000kr, bak däcken typ tre lax styck, mm mm mm. så e det ett bra pris. men nu lär jag nog dö med den rackarn. ligger lite väl mkt: slantar i den gamla häcken nu. :fyllisar
Är det avundsjuka hos en del eller......?? Om man jämför din hoj med en original R-1a så kan inte jag fatta hur man skulle välja originalaren!! Vore jag ute efter en R1a av dito årsmodell skulle jag nog inte tveka länge att lägga upp 6000 extra för det utseendet och den extrautrustningen......vem vill va som alla andra??

Incredible skrev:
Är det avundsjuka hos en del eller......?? Om man jämför din hoj med en original R-1a så kan inte jag fatta hur man skulle välja originalaren!! Vore jag ute efter en R1a av dito årsmodell skulle jag nog inte tveka länge att lägga upp 6000 extra för det utseendet och den extrautrustningen......vem vill va som alla andra??

Finns ju dom som vill köpa färdigstylat (förstår inte varför) men alla har ju olika smak som man hört ett par ggr förut,

själv vill jag gärna sätta egen prägel på min hoj o gärna slänga upp 10 lakan mer för det o få nöjet o göra jobbet osså.! men som sagt Alla tycker olika :fyllisar

Incredible skrev:
Är det avundsjuka hos en del eller......??

Nej, klart att hojen ska kosta mer än en org R1 av samma årsmodell...

Tycker bara att det är lite fantasisummor, man får en betydligt nyare hoj för de pengarna, däck köper man beg racedäck, sen måste man ju tänka på att man någon gång ska sälja den vidare, då står man där... och då är hojen ännu äldre och kanske har 5000 mil istället på mätaren... men kanske undervärderar jag gamla R1:or?

Sen att man har en R1:a som inte ser ut som någons annan... det är ju :tummenupp

MVH

Last edited:
pittbull skrev:

Du tror ju säkert att du kommer få tillbaka en dela av de pengar du lagt ut men så är det oftast inte. Folk brukar inte vilja betala mycket mer för allt godis som sitter på hojjen tyvärr :(

pittbull skrev:
ja, med tanke på att bara ett av systemen kostar ca 10,000kr, bak däcken typ tre lax styck, mm mm mm. så e det ett bra pris.

Om ingen ville köpa den så var det ju ganska uppenbart INTE ett bra pris... :7peta

honkiie skrev:
Min röst väger tyngre eftersom jag kan hålla mig från att klaga varenda gång som någon använder små bokstäver eller glömmer att skriva ihop ord osv :tungan
Men dra på trissor! Du kan ju om du vill :tummenupp
Sen att din smak är som ett :arsele är en annan sak ;)

Incredible skrev:
Jag tror inte att hojar skiljer sig så mycket från bilar i detta ämne och där är iaf min erfanhet att ju mindre krims-krams det sitter på bilen ju lättare är den att sälja.
Men det är klart, har man tummen mitt i handen och saknar visionerna så är det bäst att köpa "färdigt" och jag ser inget fel i det.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats