Beslut om varning?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag åkte fast för forkörning för ett tag sen.

Nu har jag fått hem ett delgivningskvitto, där dom vill att jag godkänner "beslut om varning".

Va tycker ni, ska jag bara godkänna den rätt av, eller är det bättre att låta bli?

Vad kan konsekvenserna bli om jag godkänner den, respektive låter bli?

ec2bme skrev:
Jag åkte fast för forkörning för ett tag sen.

Nu har jag fått hem ett delgivningskvitto, där dom vill att jag godkänner "beslut om varning".

Va tycker ni, ska jag bara godkänna den rätt av, eller är det bättre att låta bli?

Vad kan konsekvenserna bli om jag godkänner den, respektive låter bli?
Har du godkänt böterna när du fick boten? I så fall är det nog inte mycket att be för..
Det låter igentligen bara som att du om du godkänner har tagit del om att du har en varning typ, Men jag bara spekulerar..

Tja, jag gissar att; skriver du inte under delgivningen så kommer de antingen att skicka delgivningen per REK post (du kvitterar ut den) eller oxå kommer harryhaffa hem till dig *pinsamt* och överlämnar delgivningen personligen till dig eller oxå orkar dom inte bry sig och struntar i dig. Jag tror inte att du vinner nå't på att inte skriva på men, men........... :va

Saken är den att jag kan välja att kryssa i antingen att jag godkänner- eller inte godkänner "-beslut om varning, och de e de jag undrar vilket jag ska göra, och vilka konsekvenser respektive svar kan leda till.

ec2bme skrev:
Saken är den att jag kan välja att kryssa i antingen att jag godkänner- eller inte godkänner "-beslut om varning, och de e de jag undrar vilket jag ska göra, och vilka konsekvenser respektive svar kan leda till.

får du en varning ryker kortet nästa gång det händer något, den hänger kvar i två år har jag för mig.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis