Beslutångest !!

Andy79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Letar hoj
Har nyligen sålt min Ducati monster 900 årmodell 02 (5 Juli) och känner nu att det går inte att vara utan hoj :gnissla

Annledningen till att ducatin fuck ny ägare beror till stor del på att försäkringen blev så dyr :mad: och att man inte fick ställa av och på hojen hur ofta man vill utan det skulle straffa sig med 50 % ökningen på försäkringen :huvet

Vad vill jag ha för hoj då ?
Budget 60000:-

# roliga att köra
# Billiga att äga
# Tycker inte om att meka så värst

Vad tycker ni + som -

Mvh Andreas

Har några hojar som verkar intresannata :

Ktm 640/660 = supermotard är ju flugan just nu, verkar vara kul, men man kanske tröttnar ? Oftast ganska mycket service också :gråta

Kawasaki Er 6 = Försäkringsmässigt den bästa hojen, den är snygg, man kan få en sprillans ny hoj. Men räcker hojen till rent effektmässigt ?? inte för att ska slanga och köra bana men...

Har några hojar som verkar intresannata :

Ktm 640/660 = supermotard är ju flugan just nu, verkar vara kul, men man kanske tröttnar ? Oftast ganska mycket service också :gråta

Kawasaki Er 6 = Försäkringsmässigt den bästa hojen, den är snygg, man kan få en sprillans ny hoj. Men räcker hojen till rent effektmässigt ?? inte för att ska slanga och köra bana men...

Supermoto kan du skippa eftersom du skrev att du inte va så mkt för att meka..

En nakenhoj valfri modell är nog din melodi.

Har nyligen sålt min Ducati monster 900 årmodell 02 (5 Juli) och känner nu att det går inte att vara utan hoj :gnissla

Annledningen till att ducatin fuck ny ägare beror till stor del på att försäkringen blev så dyr :mad: och att man inte fick ställa av och på hojen hur ofta man vill utan det skulle straffa sig med 50 % ökningen på försäkringen :huvet

Vad vill jag ha för hoj då ?
Budget 60000:-

# roliga att köra
# Billiga att äga
# Tycker inte om att meka så värst

Vad tycker ni + som -

Mvh Andreas

Bandit 1200 är allt som du önskar!:yoparty

En 660 funkar nog bra... Min har jag inte behövt mecka nåt med och helt ok serviceintervaller. Och kul? Ja, kan man kalla det.. :yoparty

Du tröttnar nog snabbare på en monster än motard.
Skaffa en 625/660, inte mkt meck samt billig försäkring.

Som liten jämförelse betalar jag ~800 i månaden för helförsäkring boendes i Uppsala, 24år och körkort sen -04... Helt ok :tummenupp

28 år, Örebro och körkort sen 99 men ändå...

Kollade upp bilsport & mc vad
de skulle för ktm 660, vad jag minns rätt så var det mellan 5-7 tusen kronor helförskring och det var ju inte billigt :-( Fatta vilken hoj man skulle kunna ha om man slapp den höga försäkringen :D

28 år, Örebro och körkort sen 99 men ändå...

Kollade upp bilsport & mc vad
de skulle för ktm 660, vad jag minns rätt så var det mellan 5-7 tusen kronor helförskring och det var ju inte billigt :-( Fatta vilken hoj man skulle kunna ha om man slapp den höga försäkringen :D

Med tanke på att min ligger på run 10k borde du kunna hitta billigare än hos Bilsport...

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard