Besiltning??

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Funderar om man måste besikta en 125:a regelbundet eller om det räcker att besikta den en gång och kan ta bort strypningarna efter det?? :confused:

för säkerhets skull har jag strypningar på besiktningen..
det behövs inte men jag har ändå en strypt krök och en ostrypt så jag bara byter den innan och byter tillbaka efter jag varit där..

När jag besiktiga min sa dem att den "gick lite snabbt", men den gick endå igenom.

på besiktningen så provkör dom mc`n. och tycker dom att det verkar vara förmycket krut i den så kan de säga att den inte går igenom besiktningen, de kan oxå sätta den på en mätmaskin och kolla effekten om de misstänker att den är trimmad/ostrypt... kan gå så illa att man får besikta om mc`n... :fatta!

nicke skrev:
på besiktningen så provkör dom mc`n. och tycker dom att det verkar vara förmycket krut i den så kan de säga att den inte går igenom besiktningen, de kan oxå sätta den på en mätmaskin och kolla effekten om de misstänker att den är trimmad/ostrypt... kan gå så illa att man får besikta om mc`n... :fatta!

Ska nog mycket till...dom drog aldrig min över 5.000 rpm. o där e det ju inget annat än moppekraft :tungan

nicke skrev:

Om dom säger att den var för snabb så säg att det måste bero på att besiktningsgubben är så bra på att köra, då blir han glad och släpper igenom den ändå. :tummenupp

den besiktning gubben jag hade försökte att starta den med tutknappen och trodde dessutom att han körde en twinn efter som han ddrog iväg den på etta med ca 3000rpm... den skuttade iväg fint. dessutom varvade han den inte mer än 6000rpm

Koppla bara ur avgasporten och ha den i stängt läge så känns den som strypt. :)

nicke skrev:
vad menar du med "Koppla bara ur avgasporten och ha den i stängt läge så känns den som strypt."
????

Han menar precis vad som står, att man koppalr ur porten. En 2-taktsmaskin ger effekt på höga varv, så med porten stängd går den knappt på höga varv=lite effekt. På tex Af1 kan man lätt dra ur sladdarna till själva motorn. Om man funderar lite så kommer man fram till att porten inte kan gå upp då.

NatoN skrev:
Han menar precis vad som står, att man koppalr ur porten. En 2-taktsmaskin ger effekt på höga varv, så med porten stängd går den knappt på höga varv=lite effekt. På tex Af1 kan man lätt dra ur sladdarna till själva motorn. Om man funderar lite så kommer man fram till att porten inte kan gå upp då.

ja men hur menar han att man ska "koppla" ur den, är jag bara dum eller har ja missat nått?.. hur kopplar man ut den då?.. har en tzr -89 om det hjälper nått

nicke skrev:
ja men hur menar han att man ska "koppla" ur den, är jag bara dum eller har ja missat nått?.. hur kopplar man ut den då?.. har en tzr -89 om det hjälper nått

Porten styrs beroende på varvtalet, så den måste få signaler nånstans ifrån. Det är dessa sladdar man kopplar ur. Fråga någon med tzr, jag vet inte hur/var dom sitter.

lite fantasi? påstå att du har en nymonterad budget kolv som måste köras väldigt lungt dom första 50 milen enligt spec.

Vad jag vet så har INGEN besiktningsstation i hela landet någon bänk.

HanneZ skrev:
lite fantasi? påstå att du har en nymonterad budget kolv som måste köras väldigt lungt dom första 50 milen enligt spec.

Vad jag vet så har INGEN besiktningsstation i hela landet någon bänk.

Inte vad jag vet heller :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck