Besiktningsproblem ktm 660 24kw

classe76

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Nybro
Hoj
ktm 660
Hej

Fick 2:a på besiktningen för att hojen inte var strypt. Fick inte med strypningskittet när jag köpte hojen. Någon som vet hur man stryper 660 till 24kw/114km/h? Besiktningsgubben sa att man kunde göra något med tändningen skifta en sladd eller nåt.Någon som vet??
 
Det är väl ett trottelstopp och en strypning i ljuddämparen som på 625:an?Jag skruvade dit trottelstoppen och en hemgjord insats till Akrapovicröret till besiktningen.Gick igenom utan klagomål.583.31.029.014 hetter stoppen och kostar drygt 100:-
 
Det är väl ett trottelstopp och en strypning i ljuddämparen som på 625:an?Jag skruvade dit trottelstoppen och en hemgjord insats till Akrapovicröret till besiktningen.Gick igenom utan klagomål.583.31.029.014 hetter stoppen och kostar drygt 100:-

var köpte du det stoppet?
 
off topic fråga: vad händer om hojen är reggad som 24kw, man crashar/blir påkörd/nånting. Gäller försäkringen då?
 
off topic fråga: vad händer om hojen är reggad som 24kw, man crashar/blir påkörd/nånting. Gäller försäkringen då?
Det är upp till bolaget att avgöra, det är inte alls säkert. I synnerhet inte om du är vållande och en misstänkt för hög hastighet är orsaken till olyckan.
Tex blir du påkörd när du står still vid ett rödljus lär dom inte bry sig, men om du åker rakt fram i en kurva på 90-väg å skrotar hojen kan dom mycket väl kolla upp sånt. Och du har ju inte försäkrat hojen som den är konfad nu, dvs kan dom dra sig ur å du får stå för allt själv, alternativt tex dubbla självrisken.
 
Är det vanligt att man gör så? Ser det överallt på blocket "reggad som 24kw = billig försäkring"
 
Är det vanligt att man gör så? Ser det överallt på blocket "reggad som 24kw = billig försäkring"

ja tydligen är de det. frågan är om man kan regga en hoj på högre effekt än den säljs med. tex: en hoj som säljs i 150hk version och går att regga nerstrypt till 24kw = inga problem om man vill regga in den som full effekt sen igen. MEN om man har en hoj som bara säljs i "strypt" utförande (tex 660, husa 650 osv) går det då att regga den på full effekt? vad nu full effekt är?:va
 
ja tydligen är de det. frågan är om man kan regga en hoj på högre effekt än den säljs med. tex: en hoj som säljs i 150hk version och går att regga nerstrypt till 24kw = inga problem om man vill regga in den som full effekt sen igen. MEN om man har en hoj som bara säljs i "strypt" utförande (tex 660, husa 650 osv) går det då att regga den på full effekt? vad nu full effekt är?:va
Precis... Är väl nästan ingen motard/offroad som rullar lagligt?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top