besiktningsintygs strypning

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Ska prova det!Har ringt till bilprovningen och har blivit kopplad hit och dit men dom har inte kunnat ge några vettiga svar alls,vafan dom ska ju kunna sånt här:gnissla

Hehe, det ante mig. Det är synd att du bor en bit bort, i Gävle finns en duktig herre på det här med reg.besiktningar som du hade kunnat prata med annars. Iof kan du ringa dit ändå, men min uppfattning är att du helst ska ringa dit du ska reg.besiktiga.
Regler är regler tycker man, men ibland verkar det vara olika uppfattningar om vad som är godkänt och vad som inte är det. Pratar man då med han/hon som ska reg.besiktiga fordonet ifråga och får en viss uppgift kommer ju denne att godkänna detta vid själva besiktningen.
Pratar du med nån nisse i andra änden landet så kanske din aktuelle bes.man inte har samma uppfattning som hans kollega.

Mvh J
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Hehe, det ante mig. Det är synd att du bor en bit bort, i Gävle finns en duktig herre på det här med reg.besiktningar som du hade kunnat prata med annars. Iof kan du ringa dit ändå, men min uppfattning är att du helst ska ringa dit du ska reg.besiktiga.
Regler är regler tycker man, men ibland verkar det vara olika uppfattningar om vad som är godkänt och vad som inte är det. Pratar man då med han/hon som ska reg.besiktiga fordonet ifråga och får en viss uppgift kommer ju denne att godkänna detta vid själva besiktningen.
Pratar du med nån nisse i andra änden landet så kanske din aktuelle bes.man inte har samma uppfattning som hans kollega.

Mvh J

Det är ju sant att dom kan ha olika uppfattningar...Du har inget namn eller nummer till denna herre eller ska jag bara ringa till bilprovningen i Gävle?Av dom här i Skellefteå kunde jag inte få ett vettigt svar..Herren jag pratade med sa att man var tvungen att köra med fullt laddtryck vid bromsningen och då sa jag att det kan man ju inte för då blåser man ju motorn.

Måste dom få veta att det är en 1100 motor? Bara till att fila bort cc numret

Behöver dom ju egentligen inte,på motorkåpan står det att det är en 750cc men frågan är ju hur det blir med att få ner effekten på en 1100 till samma nivå som en 750 och köra med ett visst laddtryck,för jag gissar att dom inte godkänner en snurrande ljuddämpare:tungan
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Det är ju sant att dom kan ha olika uppfattningar...Du har inget namn eller nummer till denna herre eller ska jag bara ringa till bilprovningen i Gävle?Av dom här i Skellefteå kunde jag inte få ett vettigt svar..Herren jag pratade med sa att man var tvungen att köra med fullt laddtryck vid bromsningen och då sa jag att det kan man ju inte för då blåser man ju motorn.

Nummer har jag inte, men ring dit och be att få prata med Bosse Borg (Bo kanske är det korrekta namnet). Kan vara klurig att få tag på men han kan det mesta som behöver kunnas angående detta med reg.bes. :)

Mvh J
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Men när blev det lag på att man måste ha ett visst laddtryck? Det kan inte vara förbjudet att ha 0.2-0.3 i laddtryck om man nu vill ha det. :confused: Undrar bara hur dom kan säga att man måste ha 0.5 bar när man bänkar.
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Men när blev det lag på att man måste ha ett visst laddtryck? Det kan inte vara förbjudet att ha 0.2-0.3 i laddtryck om man nu vill ha det. :confused: Undrar bara hur dom kan säga att man måste ha 0.5 bar när man bänkar.

Vet ej om det gäller mc, men ska du reg. besiktiga en bil måste (det jag hört iaf) du bänka med ett visst laddtryck. Varför reglerna säger såhär är väl just för att man inte ska kunna fuska..

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

/J
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top