Besiktningsfunderingar

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Nästa Lördag är det dags för besiktning. Eftersom jag inte har någon hastighetsmätare på motardhjulen så har jag monterat på endurohjulet fram så att jag kan besikta med original hastighetsmätare.

Är det någon som vet som det skulle kunna vara något problem att besikta med enduro framhjul & motardhjul där bak?????

Nästa fråga, kan man besikta med "cykeldator" som har lampa för blinkers & hel/halvljus?? Eller är det krav på beelysning till hastigetsmätaren + kilometerräknare?

I övrigt kan tilläggas att det fan är omöjligt att få tag i besiktningstider, varav jag besiktar på "öppet hus" nästa Lördag....

Ps, det ser fulfult ut med motarddäck bak & off-road fram...

Det borde underlätta besiktningen om hjulstorlek stämmer
med pappren. Kör original på besiktningen. Byt sen och
sätt på motardhjul samt cykelmätare. Är det inte så att de kan kräva regbes om man kommer med motardhjul ? Har själv stora problem
med att få hastighetsmätaren att funka med motardhjul ska
montera cykeldator. Om man vill ha en med hastighet samt tripp/vägm
och belysning vad köper man ?

Det är krav på belysning vet jag. Hurvida det är krav på blinkerslampa eller inte har jag ingen aning om.

Belysningen löser du enklast genom att tejpa fast en avskärmad liten lampa som lyser hjälpligt ner på cykeldatorn, alt. skaffar en cykeldator med inbyggd LED belysning (dyra).

Du bör har de rätta hjulen på monterade annars kan gubben förelägga om regbesiktning och det kommer bara kosta mer pengar för dig. Har inte varit med om någon som fått underkänt vid (VANLIG) besiktning an belysning på hastighetsmätaren. Du måste ha en kontroll lampa för helljus. Vid regbesiktning finns det ev krav på belysning på hastighetsmätare.

Back