Besiktningsfrågor

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Hej !

Har sökt men hittar inte så jag frågar här.

Finns krav på att symboler skall finnas på reglagen i styret ?

Tex. tuta, hel o halvljus, pilar för blinkers ?

Om mc:n är reggad för 2 personer, kan jag kapa bort fästena för fotpinnarna där bak, eller måste möjligheten att åka 2 finnas kvar ?

Tack på förhand !

Ja om du tar bort fotpinnarna måste du registrera om då det inte längre är "säkert" att åka 2 på MC:n.
Krav på symboler tror jag inte det är men är inte helt säker :)

Om det nu måste finnas fotpinnar bak, är det samma med sits då ?
Skall det finnas plats att sitta 2 ?

Är det enkelt att bara regga om den vid nästa besiktning för 1 person då ?

Ok så pilar för blinkers måste finnas och symbol för helljus.

Tackar för alla svar ! :tummenupp

Varför inte bara ha prylarna för en extra person inför besiktningen & sedan trolla bort dom :rolleyes:
För att regga om kostar väl mer fliss?
Vet ej exakt hur blinkers indikatorn skall vara, men har för mig att det räcker med att en lampa indikerar för det (osäker dock)

Varför inte bara ha prylarna för en extra person inför besiktningen & sedan trolla bort dom :rolleyes:
För att regga om kostar väl mer fliss?
Vet ej exakt hur blinkers indikatorn skall vara, men har för mig att det räcker med att en lampa indikerar för det (osäker dock)

Lampor kommer jag att ha för både blinkers och helljus, men symbolerna på handtagen är jag nyfiken på eftersom jag tänkt lacka om handtagen och då kommer alla symboler försvinna.

Man kan väl säkert inför besiktning kanske tejpa på nån symbol ifall besikningsmannen inte kan höger vänster ?

Lampor kommer jag att ha för både blinkers och helljus, men symbolerna på handtagen är jag nyfiken på eftersom jag tänkt lacka om handtagen och då kommer alla symboler försvinna.

Man kan väl säkert inför besiktning kanske tejpa på nån symbol ifall besikningsmannen inte kan höger vänster ?
Hade du tänkt lacka rakt över styre, reglage och allt? :va

Letar du upp en nitisk besiktningsman så måste du ha passagerarfotpinnar men de flesta skiter i vilket då det inte ingår som kontrollpunkt i en vanlig besiktning. Skall du regga om är det en begränsad regbesiktning du skall boka.

HAr själv hojar som från fabrik inte har symboler på reglagen och har aldrig blivit underkänd för det. Kan dock inte reglerna.

Om det nu måste finnas fotpinnar bak, är det samma med sits då ?
Skall det finnas plats att sitta 2 ?

Är det enkelt att bara regga om den vid nästa besiktning för 1 person då ?

Ok så pilar för blinkers måste finnas och symbol för helljus.

Tackar för alla svar ! :tummenupp

När det gäller sits sdå behövs den inte.
Besiktigade min Daytona med enkelcuts i våras utan problem.

Mvh
Andreas

Det som gäller en kontrollbesiktning är inte samma som en registreringsbesiktning.
Kontrollbesiktning kontrolleras inga extra fotpinnar, ev. pass.handtag.
Vad det gäller tecken så finns det många som det slits av på, vet man ej frågar man var tuta, hel o halv ljus omkopplare sitter. Däremot är det krav på indikatorlampa på helljus(blå).
//Daniel

Har samma intryck som Boris ovan. Har inga symboler för blinkers på mina ISR-reglage. Däremot indikatorlampor.

Likaså har jag besiktigat många ggr utan skjutspinnar och pass.dyna. Men jag har ju kvar fästena, så att jag kan skruva dit dem om det skulle bli anmärkning.

Det behövs inga symboler på reglagen när du besiktigar :tummenupp Däremot om du av någon anledning tycker det är kul att sätta tutknappen bakom dig eller någon annanstans där den inte brukar sitta kan det vara bra att märka ut den :tungan

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back