Besiktningsfrågor

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Ska reg. besiktiga hojen efter rambyte och har ett par frågor.
Måste man ha framskärm?
Måste man ha 2 lyktor fram om cykeln hade det från början, eller går det att besiktiga med ett igentejpat hål på ena sidan?

På måndag är det dags.. :yoparty

tror hojjen ska va som den är typbesiktad från början.tror det är viktigt vid regg bes.

men man vet aldrig me bes-gubbar.

sam

crashtestdummy skrev:
2240784 Ska reg. besiktiga hojen efter rambyte och har ett par frågor.
Måste man ha framskärm?
Måste man ha 2 lyktor fram om cykeln hade det från början, eller går det att besiktiga med ett igentejpat hål på ena sidan?

På måndag är det dags.. :yoparty
Jag skruvade av framskärmen på Hd:en och han såg nog inte det ens, och det står ju inte i regbeviset hur många lampor eller hur dom ska se ut som det gör t.ex. med färg och däckdimension, bara du har hel och halvljus räcker det antar jag.

EvilPepe skrev:
2241177 Jag skruvade av framskärmen på Hd:en och han såg nog inte det ens, och det står ju inte i regbeviset hur många lampor eller hur dom ska se ut som det gör t.ex. med färg och däckdimension, bara du har hel och halvljus räcker det antar jag.
så tror jag med att det är,, vi provar :D

min R1:a har fått en ny ram, detta efter en vurpa på bana, samtidigt är den byggd till fighter.

jag var in & bes. den första gången som fighter & rambytt i år.

han kollade på intyget från Yamaha center & sa "Det ser bra ut"

han tittade inte ens om det gamla ramnummret var kryssat eller om det nya instansade stämde med pappret.

jag tror inte det är några större bekymmer för dig heller. :tummenupp

wonderwizard skrev:
2241342 min R1:a har fått en ny ram, detta efter en vurpa på bana, samtidigt är den byggd till fighter.

jag var in & bes. den första gången som fighter & rambytt i år.

han kollade på intyget från Yamaha center & sa "Det ser bra ut"

han tittade inte ens om det gamla ramnummret var kryssat eller om det nya instansade stämde med pappret.

jag tror inte det är några större bekymmer för dig heller. :tummenupp
Jag har ju gjort allt själv. får ta med kvittot regbevis och den gamla ramen då kanske...

missar dom något kan man åka DIT SENARE PÅ DET DÅ ALL BES E TYDLIGEN INDIVIDUELL.

SAM

crashtestdummy skrev:
2241950 Jag har ju gjort allt själv. får ta med kvittot regbevis och den gamla ramen då kanske...

Skall blir intressant att höra vad SBP har att säga.
Vad jag vet så får man inte ändra eller påverka instansningen av fordonets identitet själv, utan det får endast utföras av ackrediterade verkstäder. Hoppas att jag har fel …

Lycka till!

har stansat om en ram+tog me den gamla styrkronan me ram nr till bes,då vare inga prob men kolla upp va som gäller idag då detta va för ca7 år sen.

sam

Någon som vet vad besiktningen säger om detta? Måste fotpinnen vara hel eller kommer jag få underkänt på detta? fotpinnen sitter fast dock har den gått sönder i nedersta hålet där sprinten ska vara.
Tacksam för svar?

ktm fotpinne1.jpg

Det är förmodligen inga problem i besiktningen. Däremot så ser det ju inte helt hundra ut, så hade det varit min egen hoj hade jag smetat dit en hel fotpinne innan jag körde några längre sträckor.

Ok, vill bara veta om detta är något problem i besiktningen, hurvida det ser ut är en annan femma, det är en offroadmaskin så hinner böja den där fotpinnen några gånger till i sommar :lol

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT