Besiktningsfråga

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Någon som VET om man får ombesiktning för ett helt kasst bakdäck samt inte så mycket kvar på bromsklotsarna eller få man bara en anmärkning??

Jag är ganska säker på att båda delarna leder till ombesiktning. Jag har för mig att anmärkningar på bromsarna dessutom inte kan släckas av ackrediterad verkstad utan kräver ombesiktning hos bilprovningen.

Jag är även rätt säker på att det är ombes för båda delarna.

kompisen besikta hojen med kass bakdäck ! fick bara anmärkning.

Skulle tro du bara får en anmärkning på bakdäcket, alternativt underkänt men att du inte behöver ombesikta den åter igen, utan att du själv är ansvarig för att det åtgärdas pronto. Bromsklossarna är dom nog lite hårdare på, så där skulle jag personligen sätta min röst på att du får göra en ombes om de är såpass dåliga att det anses som trafikfarligt.

Hi

Huvudinstruktör på första kursdagen berättade att han fick en tvåa på att han hade sletet slicks på bakan....så det är nog lite tur inblandat också.

Gäller de samma som för bil så kan dom ju inte underkäna om de inte är under 1,6mm mönster..

jag VET för jag fick underkänt för mitt framdäck! Det var lite andra småpunkter också så det kan ju vara så att det sammantagna betyget blev för dåligt men däcket står definitivt med i protokollet

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025