Besiktnings kit

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Då satt äntligen allting på plats (trodde ärligt talat att det aldrig skulle bli av) tog väl bara en vecka att samla ihop och installera blinkers samt relä, inhandla cykeldator, modda elsystemet för kontroll lampor, köpa signalhorn, låna godkänd framlampa samt att bygga ett nytt fäste till nummerplåten. Kan nog ge sig fan på att det blir ombes. ialla fall, alltid nåt man har glömt. Ja ja, 10:45 imorrn är det dags, håll tummarna :tummenupp

Bifogat

• bes 1.jpg
    bes 1.jpg
    116.1 KB · Visningar: 64
  • bes 3.jpg
    bes 3.jpg
    137.4 KB · Visningar: 66
  • bes 2.jpg
    bes 2.jpg
    123.9 KB · Visningar: 54
  • bes 4.jpg
    bes 4.jpg
    114.5 KB · Visningar: 59
  • bes 5.jpg
    bes 5.jpg
    113.7 KB · Visningar: 67
Last edited:
Det ska nog gå vägen! Om inte så har du ju iaf fått ta en liten tur på hojen :)

Lycka till! :tummenupp

Socrates skrev:
2134253 Det ska nog gå vägen! Om inte så har du ju iaf fått ta en liten tur på hojen :)

Lycka till! :tummenupp
Har den gott tre säsonger med körförbud så kan den väl gå ett par veckor till. Är bara det att jag har blivit handledare iår så tänkte att den skulle bli lite mer "accepterad" under dom turerna ialla fall :D

Anderson skrev:
2134269 Har den gott tre säsonger med körförbud så kan den väl gå ett par veckor till. Är bara det att jag har blivit handledare iår så tänkte att den skulle bli lite mer "accepterad" under dom turerna ialla fall :D

Har du inte glömt reflex bak?

He he, du blir nog en bra handledare, stoppies, wheelies och allt annat matnyttigt :hihi

Socrates skrev:
2134295 Har du inte glömt reflex bak?

He he, du blir nog en bra handledare, stoppies, wheelies och allt annat matnyttigt :hihi
Som jag sa, alltid nåt man glömmer. Har inte hunnit få belysningen till cykeldatorn heller men hoppas på att dom släpper det med villkors tvåor så man får ansvara för åtgärd själv. Får väl försöka med lite :Bugar först och om inte det funkar så får jag väl :fatta!

Anderson skrev:
2134307 Som jag sa, alltid nåt man glömmer. Har inte hunnit få belysningen till cykeldatorn heller men hoppas på att dom släpper det med villkors tvåor så man får ansvara för åtgärd själv. Får väl försöka med lite :Bugar först och om inte det funkar så får jag väl :fatta!

Polarn besiktade idag, och då sa gubben att de inte kan annat än ge en sådan där "bra att veta" anmärkning på reflex.

Tror det går bra, annars får du la erbjuda lite pilsner :)

Nu blire soffan och en öl :fyllisar

Anderson skrev:
2134247 Då satt äntligen allting på plats (trodde ärligt talat att det aldrig skulle bli av) tog väl bara en vecka att samla ihop och installera blinkers samt relä, inhandla cykeldator, modda elsystemet för kontroll lampor, köpa signalhorn, låna godkänd framlampa samt att bygga ett nytt fäste till nummerplåten. Kan nog ge sig fan på att det blir ombes. ialla fall, alltid nåt man har glömt. Ja ja, 10:45 imorrn är det dags, håll tummarna :tummenupp

hehe undrar vad dom säger när dom ser din skyltupphängning :P

chansar på "du plockar väl inte bort den här sen :rolleyes: "

håller tummarna :tummenupp

special thech pro racing

Fins det nån schans att man kanske kan få ritningen å tips på klammerbands special thech pro racing skylthållaren ... :skrattaåt ...Annars såg den uberhet ut med ett vitt framlyse...passa dig med reflexen..jag fick en så grinig gubbe i u-hamn när jag skulle regga tjejens fd hoj.så han ville att jag skulle beställa en ny registreringsbesiktning för 2g och en ny reflex..

men farlig som man både ser ut och är...så löste sig det med att jag fick åka till borås å skruva av flexen från en annan å åka tillbaka å visa...å hem igen...

Hur sköter sig sundell i trafiken föresten..tittar han noga å blinkar?

Anderson skrev:
2134307 Får väl försöka med lite :Bugar

Hur gick det då? Såg att du wheelade efter du kört ut från vägen vid Arnes gummi...sen stannade du på statoil :) Vill inte veta av sådant bus i trafiken, hastighetsbegränsningarna höll du inte heller :D

Socrates skrev:
2136254 Hur gick det då? Såg att du wheelade efter du kört ut från vägen vid Arnes gummi...sen stannade du på statoil :) Vill inte veta av sådant bus i trafiken, hastighetsbegränsningarna höll du inte heller :D
Gick ganska smärtfritt, fick först villkors tvåor på (som du sa) reflex bak samt att kontroll lampan till helljuset givetvis skulle glappa. Dessa blev dock automatiskt vanliga tvåor när jag fick en tvåa för oljud från framljulslagerna. Noga som man är då hade jag ju givetvis tänkt att byta lagerna till denna säsong så det ligger nya i garaget. Med dessa samt med ny glödlampa och reflex från statiol så ska den in på ombes. imorrn på lunchen. Sen går den två långa år till nästa gång :tummenupp

Peppo skrev:
2134670 Fins det nån schans att man kanske kan få ritningen å tips på klammerbands special thech pro racing skylthållaren ... :skrattaåt
Hålband från verktygsboden. Färdigborrat samt att det är så hårt att du kan bocka det hur du vill. 20m för 48:- sen har du fästen till alla bes. kit livet ut.
David klarar sig riktigt bra men du får fråga honom hur det går med inbromsningarna från 90 km/h, vi funderar även på en varbergs resa på lördag med glass paus på tre toppar om det är nån som vill haka på.

sven666 skrev:
2134634 hehe undrar vad dom säger när dom ser din skyltupphängning :P

chansar på "du plockar väl inte bort den här sen :rolleyes: "

håller tummarna :tummenupp

Nästan, "Ja det här ser ju inte nåt provisoriskt ut"

Anderson skrev:
2136307

vi funderar även på en varbergs resa på lördag med glass paus på tre toppar om det är nån som vill haka på.

Nästan, "Ja det här ser ju inte nåt provisoriskt ut"

HAHA..... såg han förvånad ut eller?? hehe.. är väl nästan vardagsmat för dom.. hehe..

själv ska man åka runt i gbg hela dagen med massa mc-arrangemang.. ska bli kul som fan...

Kan tyvärr inte hänga på....ska testa mina crösstalanger på lördag...

har sundell kelat med det svarta gräset eller?....

Peppo skrev:
2138128 Kan tyvärr inte hänga på....ska testa mina crösstalanger på lördag...

har sundell kelat med det svarta gräset eller?....
Han höll sig på hjulen men efter 5-6 meter med låst framhjul i 90 så såg han lite tagen ut.
Hojen gick förövrigt igenom bes. idag, nu går den 2 långa år till nästa gång. Jävligt gott.

Anderson skrev:
2138585 Han höll sig på hjulen men efter 5-6 meter med låst framhjul i 90 så såg han lite tagen ut.
Hojen gick förövrigt igenom bes. idag, nu går den 2 långa år till nästa gång. Jävligt gott.

Svart på backen och brunt i kalsongen :hihi

//Sundell aka nonic

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm