Besiktnings fråga...

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Jag är sugen på att bygga en caferacer a la modern look.
Hur kinkiga är bilprovningen om man byter ut framgaffeln (från en gsx 1100e -80) mot en ny, typ en från en zx9r lr liknade? samt en kraftigare baksving mm?... ny reg bes? :va
måtten kommer att stämma väl stämma med papperna så länge man inte ändrar halsens lutning va? eller är jag ute och cyklar?
Har mailat dem men fick till svar att de har så mycket att göra så man måste ringa in sin fråga.... orka :fatta!

Det beror väl på hur ny hojen är från början. De nyare hojarna får man ju knappt byta backspegel på egentligen (en liten överdrift kanske).
Jaha en 80 såg jag nu. Vet inte om dom är typgodkända eller vad det kallas nu.

yonsson skrev:
2233289 Det beror väl på hur ny hojen är från början. De nyare hojarna får man ju knappt byta backspegel på egentligen (en liten överdrift kanske).
Jaha en 80 såg jag nu. Vet inte om dom är typgodkända eller vad det kallas nu.

typgodkända blev hojar först -97 -99 lr något sådant tror jag....

Bygg på du, inga problem. Hade en gixxer -86, stoppade på -96 ans fram å bakdel.ISR bromsar mm. Bes.man bara log å grattade till förbättringarna.

Hej hopp!

Jag har en fråga i just det här ämnet. Jag går och funderar på att göra en hel del småförändringar på hojen, såsom göra egna blinkers och baklyse med LED:s mm. Än så länge har jag mest suttit och flummat men snart så... :)

Jag har mailat bilprovningen men inte fått nåt svar. Är det nån som vet var man hittar vilka regler som gäller? T ex, från vilken vinkel måste blinkers vara synliga mm (Spelar stor roll i val av LED)? Det borde finnas något sammanställt regelverk tycker jag. Nu är det ju inte säkert att jag rättar mig efter det men det skadar inte att känna till vad som gäller :)

/R

min blev godkänd igår. :)

Om min hoj blir godkänd tror jag inte att de säger så mycket om fu bara byter gaffel och sving. :)

-82 katana 1400cc

Mares skrev:
2233277 Jag är sugen på att bygga en caferacer a la modern look.
Hur kinkiga är bilprovningen om man byter ut framgaffeln (från en gsx 1100e -80) mot en ny, typ en från en zx9r lr liknade? samt en kraftigare baksving mm?... ny reg bes? :va
måtten kommer att stämma väl stämma med papperna så länge man inte ändrar halsens lutning va? eller är jag ute och cyklar?
Har mailat dem men fick till svar att de har så mycket att göra så man måste ringa in sin fråga.... orka :fatta!

de jag fick till svar va att så länge man inte modifierar bromsarna bruka man kunna regbes..
men bromsarna bli ju alltid ändrade..mina till de bättre så de borde gå..

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back