Besiktningen.....avställd.........

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
När jag köpte min hoj i höstas ställde jag av den, så idag tänkte jag ställa på den och fixa försäkring, har garageförsäkring. Nu undrar jag när jag måste besiktiga den, jag hade för mig att man måste besiktiga den direkt när man ställde på den efter den har varit avställd, alltså inte får köra med den annat än till besiktningen. Men så var jag inne på vägverket och kollade mitt reg nr, där stod det at besiktning skall göras senast 30 April. Så jag kan köra hur mycket som helst nu framtilll besiktnigen?? :confused:

MVH/Dadde

Du kan köra hur långt som helst tills besiktningen går ut i april nu snart. In o besiktiga o kör jorden runt igen.

Den blir inte obesiktigad bara för att du ställer av den.

Mavve skrev:
Du kan köra hur långt som helst tills besiktningen går ut i april nu snart. In o besiktiga o kör jorden runt igen.

Den blir inte obesiktigad bara för att du ställer av den.
Detta förutsätter ju att hojen är rentvättad såklart :7peta :spammer
Det känns som om min hjärna håller på att överladdas med all fakta jag lärt mig om försäkringar senaste två åren. :brinnerup

yonsson skrev:
Detta förutsätter ju att hojen är rentvättad såklart :7peta :spammer
Det känns som om min hjärna håller på att överladdas med all fakta jag lärt mig om försäkringar senaste två åren. :brinnerup

VA? :confused:
Drogat eller nyss gått av ett låååångt nattpass från jobbet? :va

Tvättad? Försäkringar? :confused: :3freak

Det var ett skämt alltså. Men det här med försäkringar är så satans snurrigt att det skulle kunna vara en möjlig regel :D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!