Besiktning

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Eftersom jag inte har fått tummen ur att göra ett nytt fäste till min regplåt efter att jag köpte hojen så blev det dags för besiktning nu. Blev stoppad av farbror blå för andra gången igår (rena svinstian vid Rörken).

Är detta en hel besiktning som ska göras eller kollar de bara det jag fått anmärkning på?
Kan jag med andra ord skita i att byta till originaldämp eller kollas det också?

Joe Schmoe skrev:
Eftersom jag inte har fått tummen ur att göra ett nytt fäste till min regplåt efter att jag köpte hojen så blev det dags för besiktning nu. Blev stoppad av farbror blå för andra gången igår (rena svinstian vid Rörken).

Är detta en hel besiktning som ska göras eller kollar de bara det jag fått anmärkning på?
Kan jag med andra ord skita i att byta till originaldämp eller kollas det också?

Står inte det på föreläggandet du fick av polisen?

Naturligtvis går det bra att åka in till besiktningen med blankslitna däck när man fått en påpekande/förläggande på t.ex. nummerplåt. Dvs om man tror på tomten och Göran Persson.

andersbrink skrev:
Naturligtvis går det bra att åka in till besiktningen med blankslitna däck när man fått en påpekande/förläggande på t.ex. nummerplåt. Dvs om man tror på tomten och Göran Persson.

Tomten ger mig saker en gång per år så honom tror jag på, Göran stjäl av mig varje månad så jag tror han finns men inte på vad han säger.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda