Besiktning

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Får man ett brev från bilprovninge ang besiktning med tid mm på? Sånt som man får på bilen. Man brukar ju få det ganska långt tid innan det är dags att besiktiga bilen.

Nu står det att jag skall besiktiga min hoj senast maj men jag har inmte fått något brev ännu. Måste man boka bes till mc själv?? eller kommer det ett brev?

#78# skrev:
Får man ett brev från bilprovninge ang besiktning med tid mm på? Sånt som man får på bilen. Man brukar ju få det ganska långt tid innan det är dags att besiktiga bilen.

Nu står det att jag skall besiktiga min hoj senast maj men jag har inmte fått något brev ännu. Måste man boka bes till mc själv?? eller kommer det ett brev?
Man måste boka själv. Jag har i alla fall bara fått ett brev där det står att jag måste besikta senast mars och det fick jag idag :tummenupp

...eller så glömmer man bort det, får körförbud, åker runt så tills någon talar om för en "att sådär får du minsann inte göra" och gör en drive-in besiktning.

...har jag hört.

Har också hört om en som gjorde så :) slutade mad 900:- böter för obes och 900:- för oskattad. Detta hände på juldan :huvet . Jag :Bugar jätte mycket och tackade för presenten

#78# skrev:
Har också hört om en som gjorde så :) slutade mad 900:- böter för obes och 900:- för oskattad. Detta hände på juldan :huvet . Jag :Bugar jätte mycket och tackade för presenten

Nä, man får 800 o sen 800 igen fast den andra boten halveras för att man får 50% om man drar på sig 2 böter.

Mavve skrev:
Nä, man får 800 o sen 800 igen fast den andra boten halveras för att man får 50% om man drar på sig 2 böter.
Detta hände för typ 6,5 år sen och då fick jag 1800:- kanske va fel men så gick det till.

om hojen är avställd kommer inget papper. men det ska väl komma om den e påställd tror jag.

Fluxir skrev:
om hojen är avställd kommer inget papper. men det ska väl komma om den e påställd tror jag.
ja den va ju faktiskt avställd fram tills för ungeför fyra veckor sedan. Kan ju ha med det att göra Tänkte inte så långt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park