Besiktning

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

Har lyckats få körförbud på min hoj, trodde den skulle in nästa år, skitsamma. Min fråga är:
Jag har miniblinkers på och ett Youshimura slipon på min CBR929. Hur stor "risk" är det att de underkänner det? Ska besikta imorron 11/6 08:00 och har inte grejerna hemma så ja kan byta. Ska ja räkna med att få en ombesiktning??

Ljuddämparen kan du ju alltid plugga igen så den blir tyst.
Funkade fint för mej, sen är det bara att ta bort pluggen efter besiktning.
Ta nåt material som tål värmen, typ glasfiber lr stålull lr vadsomhelst. Peta in lagom mycket i utblåset. Sätt ett galler för så det inte åker ur.

Lättast är väll att sätta på orginalsystem om du har. Skulle inte chansa, lite onödigt att få göra om allt pga att man har varit slö för du bli ju ändå tvungen att sätta på orginal vid nästa gång. Pluss att det kostar dig 180 kr onödiga kr.

Det gick fint, anmärkning på bromsbelägg fram samt reflex bak, men ingen ombesiktning :yoparty :banana :D

myztify skrev:

Det gick fint, anmärkning på bromsbelägg fram samt reflex bak, men ingen ombesiktning :yoparty :banana :D

Måste man inte ha reflex bak; dvs får man inte ombes? Trodde det var väldans strängt.

Förresten; är det något som säger hur regskylten ska sitta fast? 2 skruvar?
Har inte orginalundertrayen och bögläppen bak, så jag tänkte bara skruva fast med 2 skruvar i 2 metallböjar som jag skruvar i hålen i undertrayen typ...
Samma sak gäller bakreflex; hur ska man sätta den? Hur stor? Någon förordning där?

Last edited:
En del är snälla men annars är det 2:a = Ombesiktning för ingen reflex i bak.

Räcker det att man sätter en klister-reflex längst bak på hojen bara?

jo då, det räcker med klisterreflex där bak. När jag besiktiga min förra hoj så köpte jag en reflex av besiktningsmannen på plats

Kay skrev:
Förresten; är det något som säger hur regskylten ska sitta fast? 2 skruvar?
Har inte orginalundertrayen och bögläppen bak, så jag tänkte bara skruva fast med 2 skruvar i 2 metallböjar som jag skruvar i hålen i undertrayen typ...
Samma sak gäller bakreflex; hur ska man sätta den? Hur stor? Någon förordning där?

Exakt så ser det ut på min hoj, inga problem på bes. Satte dit en självhäftande reflex där det fanns lite plats över. Gick också bra. Var däremot ett satans gnäll om blinkers i bak... minimimått emellan ska vara 18cm jag hade 20, ändå var det ett j-a liv :3freak men det gick igenom.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!