Besiktning.

sacus

allt är en gråzon
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Suzuki 1200s Bandit-02
Det är så att jag ska besikta min svarta pärla på fredag den 28/3 och då är min fråga följande, om vädret håller i sig som det är just nu med snö och minusgrader, vid provkörningen som alltid följer en besiktning om Bm skulle råka köra ikull är han eller sbp. isåfall ersättningsskyldiga för skador som uppkommer? :confused: om inte kanske man skulle skjuta upp besiktningen till ett senare datum för att vara säker på att det inte finns snö eller är minusgrader.:skrämd :mad:

Vill inte vara den som är den men vart har du fått den uppgiften ifrån?

bekanta som har åkt till SBP med hojen på släpvagn när det vart snö ute, utan krav på ombesiktning.

tror det bara blir nån komentar på protokollet om att provkörning inte kunde genomföras.

bekanta som har åkt till SBP med hojen på släpvagn när det vart snö ute, utan krav på ombesiktning.

tror det bara blir nån komentar på protokollet om att provkörning inte kunde genomföras.

Tack för det, Nu känns det bättre.:Bugar :tummenupp

Sporthoj.com har lyckats igen, Tack för svaren!

Jag besiktigade min hoj 19/3 och då fick jag berättat att de inte ens får provköra hojarna så tidigt och med det väglaget. Enda som står är "Provkörning ej genomförd" under bra att veta.

Jag besiktade den 10/4 i fjol, i full snöstorm, På protokollet står "Provkörning: kontroll ej genomförd p.g.a halt väglag".

Jag körde dit och hem, men besiktningssnubben såg något skeptisk ut! :va

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...