Besiktning

Bite ME

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Yama
Ska besiktiga min kära hoj på måndag för första gången ! Skulle villja veta vad dom tittar på och vad dom är hårda på tex avgassystem som låter högt, mini blinkers och sånna grejer.... Jag testade o söka men det verkar inte finnas några bra svar... =/

Bara miniblinker är e-märka så är det inga probs.

Däremot kan de ha lite invändning på ditt avgassystem om du bytt det.

alltså avgassystemet är inte bytt i sin hel het men det är en sån slipon burk på... jag fick med ett rör som man skulle peta i o få ner ljudet. jag testade men tyckte inte att det var nån större skillnad... jag har alldrig varit på en mc besiktning så jag har ingen aning om hur det går till..... testar dom motor ljudet vid en viss rpm ?

Bite ME skrev:
2052274 alltså avgassystemet är inte bytt i sin hel het men det är en sån slipon burk på... jag fick med ett rör som man skulle peta i o få ner ljudet. jag testade men tyckte inte att det var nån större skillnad... jag har alldrig varit på en mc besiktning så jag har ingen aning om hur det går till..... testar dom motor ljudet vid en viss rpm ?

Japp!

Vilket märke p åsliponet och vilken hoj har du?!

jag har en yamaha thunderace och än bos slipon. Jag har funderat på att dra i det där extra röret bara för att... går det att få igenom hojen med slipon på eller e det "sed" att sätta på orginalen ? Han jag köpte hojen av sa att det gick men att den gick jätte dåligt då för att den var dyno nånting gjord.... vart fel på flödet har jag för mig att han sa..

Rasorblade skrev:
2052296 Prova, det enda du kan få är ombesiktning.... :tungan

Så sant... men drygt o behöva ta sig dit igen... det är en stryckare att jag kommer dit på måndag... 5 cm snö just nu men jag hoppas att det blir varmt imorgon !!! :lol

är det svårt o byta dämpare ??? jag är ny som fan på hoj o meckande =D

Inte speciellt svårt att byta alls.
Man skruvar av en skruv på bottenkåpan, lossar på ett par muttrar(upphängning & rörklämma) byter o drar fast det nya röret...finito liksom!

kiwimaddog skrev:
2052324 Inte speciellt svårt att byta alls.
Man skruvar av en skruv på bottenkåpan, lossar på ett par muttrar(upphängning & rörklämma) byter o drar fast det nya röret...finito liksom!

japp det ska jag nog greja ! =D tackar för hjälpen !!!

Besiktade 3 gånger på samma dag han var snäll och avslutade aldrig besiktningen förrän den gick i genom.Om vi säger att det var rast och jag hade 10 :confused: gubbar som sprang runt bågen som bålgetingar så kanske det förklarar att dom hittade allt möjligt att slå ner på.Vid 130 db slocknade mätaren = inte bra.

Kapar tråden lite....jag vet att dom har drive-in besiktningar på våren, någon som har info så man kan kolla vart dom gör dessa och när, främst då i Sthlms området ?

Berätta gärna hur det gick sen! Jag ska besikta min Thunderace för första gången senare i vår. Den har nån Leo Vince slip-on som låter ballt, men jag tycker inte den låter så hysteriskt mycket när man inte drar på... Nån som har erfarenhet av Leo Vince i besiktningssammanhang?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D