Besiktning...

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Har köpt en Ufo nummerplåtsskärm med integrerat bromsljus och lampa till nummerplåten. Det står att den är LV-godkänd men inget om att den är E-godkänd. Går den igenom besiktningen om den bara är LV-godkänd?

Araikaj skrev:
Har köpt en Ufo nummerplåtsskärm med integrerat bromsljus och lampa till nummerplåten. Det står att den är LV-godkänd men inget om att den är E-godkänd. Går den igenom besiktningen om den bara är LV-godkänd?
Måste vara E märkt.

Araikaj skrev:

Du blev nog "lurad", glöm besiktning utan E

Vaddå "står att den är landsvägsgodkänd"? VAR står det?
På förpackningen eller i nån katalog antar jag. Spelar ingen skillnad vad som står där såklart!! Kolla på lyktglaset. Om det står typ E12 och sen nåt mer skitlitet på den är den E-märkt och klart godkänd :tummenupp

Står det så i katalogen _borde_ den vara ok.
Men om det handlar om att du är rädd för besiktningen så skulle jag kolla med firman om "LV-godkänd" betyder att den är E-märkt. Jag skulle anta att den är det, annars är de långt ute och cyklar. Du kan ju köpa den och skulle den inte vara det så skicka tillbaka skiten och var sur för att deras katalogtext inte stämmer. Det ser ut som nån slags text om man tittar på den vita delen av glaset som skulle kunna vara en E-märkning.

Länken igen

Supermoto skrev:
Står det så i katalogen _borde_ den vara ok.
Men om det handlar om att du är rädd för besiktningen så skulle jag kolla med firman om "LV-godkänd" betyder att den är E-märkt. Jag skulle anta att den är det, annars är de långt ute och cyklar. Du kan ju köpa den och skulle den inte vara det så skicka tillbaka skiten och var sur för att deras katalogtext inte stämmer. Det ser ut som nån slags text om man tittar på den vita delen av glaset som skulle kunna vara en E-märkning.

Länken igen

Fick just svar och den trevlige säljaren intygade att den är godkänd för besiktningen. Så jag litar på detta nu, så får vi se.
Tack för engagemanget! :tummenupp

Inte godkänd, väldigt tveksam att denna skulle vara Ok då skyltbelysningen pekar rakt bakåt vilket är förbjudet. Endast röd ljus bakåt gäller....

motardnisse skrev:
Inte godkänd, väldigt tveksam att denna skulle vara Ok då skyltbelysningen pekar rakt bakåt vilket är förbjudet. Endast röd ljus bakåt gäller....
Verkar tyvärr troligt.
Hulkster verkar ju även ha provat just den på nåt sätt.
Leta efter en annan lampa skulle nog jag göra.

Araikaj skrev:

Jag hade en sådan på min, det finns inget E märke på den.//björn

Back