Besiktning, vad gäller??

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hallå på er! en liten fråga?

Måste man ha båda backspeglarna (har bara en kvar)?????
Saknar fotpinne på ena sidan!!!!!
Framskärmen hänger och slänger!!!

Vad gäller????:gnissla :gnissla går den igenom??

Ja jag vet, jag borde fixa!!!!

hmmmm, gå lös med kattstrypare på skärmen

ta en random spegel och tejpa dit på andra sidan styret och ta kemisk metal och tryck dit ett avsågad sopskaft alt, en metall pinne. Kosmetiken är mindre viktig. hehe

har själv bes men inte nån mc...

vad tror ni går min bmw 525 igenom besiktningen med 100% etanol i tanken (ingen katt)

Kommer du in med en hoj som ser ut på det sättet så kommer dom garanterat att leta efter fel på den, sköter du den så illa så räknar bes-mannen med att allt är lika illa skött.

Ska man ha backspeglar ska de vara helt hela. Jag hade en med en liten spricka i och tyckte att hellre en backspegel med en liten spricka än ingen alls. Det var givetvis fel. "Du kunde ju tagit bort den eller båda" sa de. :ajjabajja

ta bort skärmen, låt spegeln va eller ta bort den. pinnen lär dom knappast bry sig i.. isf säg att du beställt en ny och den är på väg..

backspeglarna har med årsmod på hojen att göra, tror att efter 99 ska man ha backspeglar på(krav)

hmmmm, gå lös med kattstrypare på skärmen

ta en random spegel och tejpa dit på andra sidan styret och ta kemisk metal och tryck dit ett avsågad sopskaft alt, en metall pinne. Kosmetiken är mindre viktig. hehe

har själv bes men inte nån mc...

vad tror ni går min bmw 525 igenom besiktningen med 100% etanol i tanken (ingen katt)

Nja etanol släpper ju inte enbart ut koldioxid och vatten vid förbränning (som katalysatorn ser till) sedan tror jag att din bil inte mår så bra av all den etanolen :( Men jag kan ha fel.

Hm ja jag antog nästan det!!!

Undrar hur det är med pinnarna, jag har ju blivit van utan:hihi

Den får troligtvis underkänt om du saknar en fotpinne. Tror att det är något i stil med detta: saknar du passagerarfotpinne är den inte godkänd för att ta med passagerare och i och med att den redan är registrerad för att ta med en passagerare blir det knepigt, sedan om den saknar förarfotpinne då ligger du risigt till då lagen säger att båda fötterna skall vara uppe.

Om det nu är förarfotpinnen hur tusan kan man köra runt utan? ungefär som att sakna golvplåt på förarplatsen i en bil :gnissla :gnissla :gnissla

Min hoj har haft singelkuts och avsaknade passagerarpinnar sedan 1996 och Bilprovningen har aldrig sagt ngt om det.

Men det är ju inte omöjligt att jag bara haft tur. Eller att hojen är äldre än -99 (årsm 1993)

Last edited:
Min hoj har haft singelkuts och avsaknade passagerarpinnar sedan 1996 och Bilprovningen har aldrig sagt ngt om det.

Men det är ju inte omöjligt att jag bara haft tur. Eller att hojen är äldre än -99 (årsm 1993)

Hur viktigt är det med reg-plåten? Köpte sportstern med 'liten' regplåt och fick med orginalet 'för besikningen'. Är det nödvändigt att byta ? Har försökt hitta info hos Transportstyrelsen men det fanns inte mkt att hämta...

( årsm 98 om det har betydelse )

Hur viktigt är det med reg-plåten? Köpte sportstern med 'liten' regplåt och fick med orginalet 'för besikningen'. Är det nödvändigt att byta ? Har försökt hitta info hos Transportstyrelsen men det fanns inte mkt att hämta...

( årsm 98 om det har betydelse )

Ja, det är bara vägverkets/transportstyrelsens reg-pålt som är giltig.

/ L

Har väl med helfordons godkännandet att göra. Inget som säger att man måste ha speglar vid besiktning, men är den helfordons godkänd så måste allt va där som fanns från början typ.

Har väl med helfordons godkännandet att göra. Inget som säger att man måste ha speglar vid besiktning, men är den helfordons godkänd så måste allt va där som fanns från början typ.

Jo det kan ju vara så. Backspeglar och framstänka har jag heller inte haft på de senaste besiktningarna. Gammal hoj är frihet :D

Om det nu är förarfotpinnen hur tusan kan man köra runt utan? ungefär som att sakna golvplåt på förarplatsen i en bil :gnissla :gnissla :gnissla[/QUOTE]

Jag har race pinnar så gängorna sticker ut en liten bit i alla fall!!!
Tänker faktiskt inte alls på det, men att stå och köra bakjul på den är nog lite farligt

Lyfter tråden lite!! Hojen gick igenom idag i alla fall men jag frågade om backspeglarna. Han sa att man inte behövde ha dem oavsett årsmodell!! (vet inte om han hade koll eller inte men han lät säker)

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...