Besiktning utan passagerarplats

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Vad säger herr besiktningsman om jag skruvar bort skjutspinnar och monterar bakdel utan sadel för passagerare? hojen är ju reggad för 2 pers.
 
Sweet. då åker skiten bort!
:tummenupp
Jappsarna var ordentliga när dom dimensionerade fotpinnarna, håller säkert 10ggr mer än vad ramen gör... :rolleyes:
 

Bifogat

  • fotpinne.jpg
    fotpinne.jpg
    30.3 KB · Visningar: 219
Jabben skrev:
Sweet. då åker skiten bort!
:tummenupp
Jappsarna var ordentliga när dom dimensionerade fotpinnarna, håller säkert 10ggr mer än vad ramen gör... :rolleyes:

Brukar vara så. Tror nog att pasagerar pinnarna till min XT vägde 2-3 kilo :3freak
 
Är hojen typad för två passagerare blir du hemskickad att montera dit fotpinnar och passagerardyna.

Jag provade för 10 år sen... gick åt skogen. Alternativet är att typa om den för endast förare.
 
andersbrink skrev:
Är hojen typad för två passagerare blir du hemskickad att montera dit fotpinnar och passagerardyna.

Jag provade för 10 år sen... gick åt skogen. Alternativet är att typa om den för endast förare.
De va rackarns... två passagerare. Har bara haft en som mest på min :rolleyes:
 
andersbrink skrev:
Är hojen typad för två passagerare blir du hemskickad att montera dit fotpinnar och passagerardyna.

Jag provade för 10 år sen... gick åt skogen. Alternativet är att typa om den för endast förare.
Har aldrig hänt mig, olika på olika ställen tydligen.
 
Jabben skrev:
Vad säger herr besiktningsman om jag skruvar bort skjutspinnar och monterar bakdel utan sadel för passagerare? hojen är ju reggad för 2 pers.

Dom brukar anmärka på det.
 
Ok, fotpinnarna kan man ju skruva dit vid besiktning, men måste passageraren ha sadel också?
Inte för att jag skulle skjutsa utan men, vore ju fint om det inte var krav på sadel, kan ju sitta på kutsen :)
 
Jabben skrev:
Vad säger herr besiktningsman om jag skruvar bort skjutspinnar och monterar bakdel utan sadel för passagerare? hojen är ju reggad för 2 pers.

Kommer inte riktigt ihåg hur det är med passagerarplats på MC, men jag har för mig det finns någon liten klausul angående detta.
Men det enda sättet att få rätt svar är att prata direkt med någon på bilprovningen som är utbildad för att besiktiga mc, det är bara att ringa och fråga.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top