Besiktning snabba blinkers?

martan skrev:
Läste INTE så noggrant....
Var det 0,7W på de däringa diodhistorierna?

/Mart, som återkommer efter en superkalkyl!


Tebax....

Om det nu var 0,7W på de nya (om det inte var det så byt bara siffrrna)

P=UI => I=P/U = 20,3/12=1,7

U=RI => R=U/I = 12/1,7 = 7 Ohm

Allt lite avrundat. Det bode alltså bli ett effektmotsånd på 7 Ohm.
Det behöver nog inte tåla 20,3 W utan det kanske räcker med lite
mindre. PARALELLT!

Testa och ha brandsläckaren nära.... :)

/Mart
 
Japp, hade samma problem. Klämde i 5 watts "bil-lampor" istället för 23 watten i miniblinkarna. Tänkte också på motstånd först. Slutade med att jag köpte fyra nya 20 wattare på Claes Ohlsson för 44:- styck. Enklast så, även om det kosta lite...
 
martan:
Om det nu var 0,7W på de nya (om det inte var det så byt bara siffrrna)

P=UI => I=P/U = 20,3/12=1,7

U=RI => R=U/I = 12/1,7 = 7 Ohm

Allt lite avrundat. Det bode alltså bli ett effektmotsånd på 7 Ohm.
Det behöver nog inte tåla 20,3 W utan det kanske räcker med lite
mindre. PARALELLT!


Jo det ska vara 0,7W

:tummenupp många tack
 
Re: Upplösning!

Fredda66 skrev:
Sådär det löste sig, åkte till Schneiders och investerade i 2 st 20watts lampor i samma storlek, nu blinker det normal fort + 5 gånger så starkt. Bara erkänna att det känns hyfsat mycket tryggare än de snabblinkande 4wattarna.

Detta måste vara den absolut enklaste lösningen!

Varför är det inte fler som ger detta enkla tips? istället för att hålla på med reläer, motstånd bla bla bla... Fan köp en lampa med rätt watt bara.

//Fredda

Har du en metallsockel på den lampan ??
 
Re: Re: Upplösning!

fluppen skrev:
Har du en metallsockel på den lampan ??

Det kan du fet haja, eller sockel är väl att ta i, två stänger som klämmer runt ikring, jag kan fota lite och kasta upp några bilder nästa gång jag pysslar med hojen.

//Fredda
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top