Besiktning? Sistasiffrangrjen...

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hej Jag undrar om grejen men sista siffran gäller även för MC med tanke på att 99,99999% av hojarna rullar endast sommar... Det brukar väl vara sista siffran + 3 mån om Jag inte är HELT utväcklinsstörd.

Last edited:
Hej Jag undrar om grejen men sista siffran gäller även för MC med tanke på att 99,99999% av hojarna rullar endast sommar... Det brukar väl vara sista siffran + 3 mån om Jag inte är HELT utväcklinsstörd.

Det gäller inte på MC. Du får ett brev hem på posten när det börjar bli dags för besiktning. Kanske står det nånstans i dina reg-papper också...

Beror på i vilken månad den var inne sist. Låt säga att du har besiktningstid i Maj. Men du vill vara ute i god tid och besiktigar redan i Mars. Nästa gång är det Mars som gäller.

Det gäller inte på MC. Du får ett brev hem på posten när det börjar bli dags för besiktning. Kanske står det nånstans i dina reg-papper också...
Fast brevet kommer bara om hojen är påställd.

Last edited:

går att kolla på vv:s hemsida oxå...
förövrigt så ska man besiktiga hojen senast 2 år efter förra besiktningen

Jag har en 03'a som skall in 2008 men det kan ju vara så att den är uttagen 04... My bad.

Min -02 skulle in redan 2006 allafall.
Jag är inte bombsäker på att det är fyra år som gäller, men däremot bombsäker på att jag fick besikta förra året och att jag har en -02.

Visserligen importerad och regbesiktad förra våren. Besikningsmannen frågade om jag ville göra en vanlig besiktning på en gång, men :gnissla
Utan varken blikers, regskylt eller reflex samt med noll mösterdjup bak trodde jag inte att det var nån idé.. :D

Klarade regbesiktningen men åkte på en vanlig besiktning på hösten.

Lungan! Kollade på vv och ska inte in för ens senast 07-09-30 så jag slipper bygga sosseedition av skiten.

Det är 4 år till första besiktning från det datumet fordonet tas i bruk. Själv åker jag på det nu iår :huvet

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back