Besiktning ons ,kanske lite för slitet

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Ska beställa nytt bakdäck från däckonline,men skall besikta på onsdag ,däckdjupet är ca 1mm kanske lite under det....
Hur hårda är dom på mönsterdjupet ...
Ska jag avboka tiden eller chansa ?
Steve

antonoliver skrev:
2160854 Ska beställa nytt bakdäck från däckonline,men skall besikta på onsdag ,däckdjupet är ca 1mm kanske lite under det....
Steve

Om det är ett rakt spår i mitten av däcket så kan du ställa motorcykeln på centralstödet och peta i en växel. Sen kör du med dremel eller vinkelslip.

Funkar finfint ;)

Edit: funkar nog inge vidare med vinkelslip om du inte har en väldigt smal klinga...

Last edited:
flexbert skrev:
2160860 Om det är ett rakt spår i mitten av däcket så kan du ställa motorcykeln på centralstödet och peta i en växel. Sen kör du med dremel eller vinkelslip.

Funkar finfint ;)

Edit: funkar nog inge vidare med vinkelslip om du inte har en väldigt smal klinga...
Du svarar inte på frågan. Hur hårda är dom.
/D

jag var inne för en månadsen, mitt däck var helt jäms med på mitten, han sa inte ett ljud. plus att han ställde ljus o sånt till mig :D

ok...du hade en glad och trevlig besiktningsgubbe ,man får hoppas på tur då.
Levin skrev:
2160910 jag var inne för en månadsen, mitt däck var helt jäms med på mitten, han sa inte ett ljud. plus att han ställde ljus o sånt till mig :D

Var själv inne med blankslitet däck, nämnde att jag hade beställt nytt och det gick fint! :tummenupp

Som sagt villkors två gäller fortfarande under förutsättning att du inte får något annat som är allvarligare då blir det 2:a -> efterkontroll.

De borde banne mig sätta anmärkning på alla dessa touringkörda hojar vars däck är alldeles platt i mitten så det blir en kant, det är ju också farligt!

Ta med en kopia på beställningen annars bara så löser det sig nog!

antonoliver skrev:
2160854 Ska beställa nytt bakdäck från däckonline,men skall besikta på onsdag ,däckdjupet är ca 1mm kanske lite under det....
Steve

Fick anmärkning på mitt framdäck på GSX:en för några veckor sedan, måste byta fram men ingen ombesiktning. Det kollar de ju nästa gång den besiktigas.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT