besiktning o däck

dr.käfer

Proffesor i vw
Gick med
7 Feb 2005
Hoj
KTM 640 sm
Mitt framdäck är väl precis på det berömda att det går igenom, Dåligt som fan på sidorna men bra mitt på men får man bara anmärkning på det vid bes eller blir det ombes.

tror de kan bli griniga om det är sprickor i däcket

jooo vet att det är 1mm som gäller, inte det som frågan gällde

Är det under en millimeter på minsta stället så bör det bli ombesiktning. Men om det inte är allvarligare övriga fel på hojjen så kanske du klarar dig med ett påpekande.

jooo vet att det är 1mm som gäller, inte det som frågan gällde

Bedömnning gäller över hela slitbanan. Om det är bara däcket och det är 1 st däck som är dåligt så behöver du inte komma. Men är det båda så är det ombesiktning!!

På bil så är det om det är mer än 75% av slitbanan som är dålig då bedömns det som slitet, men på mc som finns inte dessa marginaler.

Är du nöjd med svaret nu?

Bedömnning gäller över hela slitbanan. Om det är bara däcket och det är 1 st däck som är dåligt så behöver du inte komma. Men är det båda så är det ombesiktning!!

På bil så är det om det är mer än 75% av slitbanan som är dålig då bedömns det som slitet, men på mc som finns inte dessa marginaler.

Är du nöjd med svaret nu?
Mannen, du som vet allt :pannkyss vad gäller då för slicks (skurna då rå). Kan man öht besiktiga med slicks ? Och om man nu kan det, vad gäller mönstret ? Skulle det funka med ett mönster typ Michelin, som är skurna på mitten men inte på sidorna, så länge det är djupt nog ? Jag menar, om bedömningen gäller hela slitbanan och det aldrig någonsin funnits något mönster på sidorna så....... Vad gäller ?

Måste ju vara hårfin bedömning med tanke på alla 'nästan-race' däck som blir allt vanligare och som ju inte har speciellt mycket mönster att tala om.

.

Mannen, du som vet allt :pannkyss vad gäller då för slicks (skurna då rå). Kan man öht besiktiga med slicks ? Och om man nu kan det, vad gäller mönstret ? Skulle det funka med ett mönster typ Michelin, som är skurna på mitten men inte på sidorna, så länge det är djupt nog ? Jag menar, om bedömningen gäller hela slitbanan och det aldrig någonsin funnits något mönster på sidorna så....... Vad gäller ?

Måste ju vara hårfin bedömning med tanke på alla 'nästan-race' däck som blir allt vanligare och som ju inte har speciellt mycket mönster att tala om.

.

Jag besiktigade men Michelin, som är skurna på mitten men inte på sidorna... det var inga problem, men jag undrar hur det blir när det är typ halvslitet... då ser det ju mkt slitet ut, om ni fattar...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN