Besiktning med Akrapovic eller andra helsystem?

R1 racer skrev:
Snart nalkas det besiktnings tider här o man bävar något för att de ska hacka på den sköna sången av ett Akrapovic helsystem.
Någon som har erfarenhet hur pass detta/andra system står sig mot besiktningen?
Har ni nån tips o tricks som annars kan tysta det något för o få det till att gå igenom besiktningen utan hela besväret o byta systemet?.
Funkar den gamla beprövade diskbolls stoppningen?.
jag har fixat en adapter så att jag kan byta till orginaldämpare på mitt akra helsystem på två min, mycket smidigt vid besiktning och bankörning :tummenupp helt suveränt.

Låter kanon,gärna lite bilder o tips!

hermes skrev:
jag har fixat en adapter så att jag kan byta till orginaldämpare på mitt akra helsystem på två min, mycket smidigt vid besiktning och bankörning :tummenupp helt suveränt.
Låter som en kanon ide,har funderat på det oxå o modifiera om på nåt sätt så man kan montera på orginal dämpare på helsystem.
Lägg gärna upp nån bild på modifieringen du gjort(om du vill o kan plåta nån bilder) eller skriv gärna lite om hur du gjorde.
Hur pass känns skillnaden på hojen oxå när du monterat orginal burk på helsystem rör?,kan vara intressant oxå o höra hur hojen går o uppför sig.
Mvh R1 racer

R1 racer skrev:
Låter som en kanon ide,har funderat på det oxå o modifiera om på nåt sätt så man kan montera på orginal dämpare på helsystem.
Lägg gärna upp nån bild på modifieringen du gjort(om du vill o kan plåta nån bilder) eller skriv gärna lite om hur du gjorde.
Hur pass känns skillnaden på hojen oxå när du monterat orginal burk på helsystem rör?,kan vara intressant oxå o höra hur hojen går o uppför sig.
Mvh R1 racer
tog bilder och fixade men mjukvaran till kameran ville inte vara med :huvet . jag lämnade in hojen till en trimmare i uppsala (andreas) och han fixade en sådan till mig, samtidigt som han trimmade hojen. han fräste ur ett platt stycke, svetsade på ett rör, svarvade till passformen.
det blir minimal skillnad 3-4 hk och 2-3 nm men man får ta i :rofl om man ska KÄNNA någon skillnad, men det är stor skillnad psykiskt :D låter ju som om den vore driven på tryckluft med orginalburken.

Last edited:
Min gixxer låter 105,9db i besiktningen. Med yoshi helsystem. Men nu förtiden använder jag en besiktnings ljuddämpare. Om någon vill så kan man få hyra den för någon kopp kaffe eller andra värdelösa ting den dagen då det ska besiktigas. Men då får man hämta och lämna den hos mej.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti