Besiktning KTM 640???

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Hallå alla glada!
Har en fråga ang. besiktningen om det är någon som har liknande mod. på sin hoj!
Jag har en effektdämpare från KTM och sen tagit bort avgasreningen (Hela SAS-köret) som jag pluggat igen.
Är dom griniga på besiktningen om detta är borttaget så man måste sätta på det inför???

Tack på förhand

Chansen är till 99% att den går igenom. Hur vet de vad som ska finnas som avgasrening på just KTM?

handlar om otur eller inte - när jag vart och besiktade min (förra hoj, som såldes förra lördagen) så fick jag punga ut med ca 250 kr för att någon enbart STIRRADE på min hoj i MAX två minuter...

jag var ute från besiktningen 5 minuter innan jag egentligen skulle in där...

Last edited:
handlar om otur eller inte - när jag vart och besiktade min (förra hoj, som såldes förra lördagen) så fick jag punga ut med ca 250 kr för att någon enbart STIRRADE på min hoj i MAX två minuter...

jag var ute från besiktningen 5 minuter innan jag egentligen skulle in där...

Mmmm 260 kostar det väl!!!

Nu ska jag inte försvara SBP men gubbarna vet ofta vad de ska titta på utan att du egentligen ser det. Samma sak är det med bilarna där vet de oftast vart de flesta fel är på vissa märken. Nästa gång du ska besikta be dem berätta vad de tittar på vettja! :)

jao fasen, sant, missade dom tankarna helt när jag fick glida därifrån - funderade mest på om jag skulle vara glad eller arg för att det gick så snabbt (var dock inte rädd för någon anmärkning, var en snygg, välvårdad -01'a som gick och lät bra)

ska fasen fråga dom nästa gång! dom har säkerligen ett och annat att lära en om :)
(vilket lär bli snart igen, hojen jag köpte vart inte besiktad för i år (och nästa))

kommer däremot alltid vara lite bitter över vilken "timlön dom har" hehe (med glimten i ögat)

jao fasen, sant, missade dom tankarna helt när jag fick glida därifrån - funderade mest på om jag skulle vara glad eller arg för att det gick så snabbt (var dock inte rädd för någon anmärkning, var en snygg, välvårdad -01'a som gick och lät bra)

ska fasen fråga dom nästa gång! dom har säkerligen ett och annat att lära en om :)
(vilket lär bli snart igen, hojen jag köpte vart inte besiktad för i år (och nästa))

kommer däremot alltid vara lite bitter över vilken "timlön dom har" hehe (med glimten i ögat)

He he he ja du den timlönen slår tyvärr inte vad mcmekarna har!

Tack för svaren, det låter som att jag gör ett försök utan SAS till att börja med, var lite krångligt att ta bort. Sen är det ju det där med effektdämparen från KTM, går den igenom bullernivån???

Tack för svaren, det låter som att jag gör ett försök utan SAS till att börja med, var lite krångligt att ta bort. Sen är det ju det där med effektdämparen från KTM, går den igenom bullernivån???

Så länge den är orig så borde den väl klara gränsen iallafall om det är supermoto dämparen du menade?

Så länge den är orig så borde den väl klara gränsen iallafall om det är supermoto dämparen du menade?

Jo det är KTM original grejer...som sagt inte original-original utan effekt dämparen....kanske hette Supermoto som du skrev, köpte den av en kille på blocket!

Finns inget krav på avgasrening på MC... Du får ta bort allt vad sånt heter när du besiktigar...

Mitt tips är att slänga på orginal ljuddämpare (tar väl max 5min) och låt bli att återställa SAS'en. Kanske även dra in blandskruven ett halvt varv så den går lite snålare?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D