Besiktning i morgon

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Alla undrar ungefär samma saker inför en besikting har jag märkt:

Avstånd blinkers bak (Minst 18 cm)
Kommer de märka att man kör 25 kw (Här är folk oeniga, yes or no?)
Sitter reflexen korrekt
Får man ha röda bakljus
Miniblinkers med vitt glas, då gäller orangefärgade lampor

Vad händer hit och dit?

Tänker strunta i att sätta dit brickorna, har varken lust eller ork. Har original pipa på. Jag har inhandlat regplåt med regbelysning samt miniblinkers tillhörande kitet från bikersneed och försäljaren menade att detta skulle klara en besiktning, stämmer det återstår att se.

En vän hjälpte mig med hojen ikv, regbelysningen tackar för det. Kommer fylla i tråden och skriva hur det gått och vad som gäller.

Verkar vara samma som vid uppkörning, har snubben (snubbe i detta exempel) och frugan, ja ni vet, då går det vägen. Om inte så går det inte vägen. Min uppkörningsbedömmare hade uppenbarligen fått något iaf:)

Avstånd blinkers bak (Minst 18 cm)
Kommer de märka att man kör 25 kw (Här är folk oeniga, yes or no?)
Sitter reflexen korrekt
Får man ha röda bakljus
Miniblinkers med vitt glas, då gäller orangefärgade lampor

Vad händer hit och dit?

Tänker strunta i att sätta dit brickorna, har varken lust eller ork. Har original pipa på. Jag har inhandlat regplåt med regbelysning samt miniblinkers tillhörande kitet från bikersneed och försäljaren menade att detta skulle klara en besiktning, stämmer det återstår att se.

En vän hjälpte mig med hojen ikv, regbelysningen tackar för det. Kommer fylla i tråden och skriva hur det gått och vad som gäller.

Verkar vara samma som vid uppkörning, har snubben (snubbe i detta exempel) och frugan, ja ni vet, då går det vägen. Om inte så går det inte vägen. Min uppkörningsbedömmare hade uppenbarligen fått något iaf:)

Mycket beror på besiktinigsgubben el tanten.., JAG tror iaf, den kommer rinna igenom om du har godkända däck, inte bromsbelägg som är helt slut, el massa lagerglapp.
El trasiga glödlampor, fel blinkerstakt etc, annars tror jag du får ett "blankt papper":tummenupp

Jag hade schysst farbror, som påpekade att beläggen fram började bli slitna, och att jag borde ha ett par på hyllan redo, men beläggen bytte jag bara ett par dagar senare iaf. Och han undrade var det var för smet på kedjan: -nysmord!! sa jag.. sen sa han "Man kan ju inte vara jävlig och ombesiktiga hojar för reflexen" Jag hade reflex dit tejpad, Nåja sa gubben, den där försvinner i em, så garvade han lite.
men vissa surgubbar gör så..

Last edited:
Mycket beror på besiktinigsgubben el tanten.., JAG tror iaf, den kommer rinna igenom om du har godkända däck, inte bromsbelägg som är helt slut, el massa lagerglapp.
El trasiga glödlampor, fel blinkerstakt etc, annars tror jag du får ett "blankt papper":tummenupp

Min gick igenom som väntat, men besiktningsgubben påpekade att "Nästa gång behöver du inte tillverka en tillfällig stänklapp, bara du har reflexen monterad" (vilket jag har, men jag trodde den satt för högt enligt dom gamla reglerna som jag trodde gällde)

Gissa om det kändes som man hade handen i kakburken, men ÅAS så var min ytterst tillfälliga stänklapp så jävla ful att bilarna bakom ökade till dubbla lagstadgade avståndet...

Imorrn, fredag, ska min in för första gången... nu har ja kört omkring me dedär underbara bakblinkersen o skit sen ja köpte henne i väntan på besiktning, snart kan ja äntligen slänga bort skiten...

Besiktiga i rissne... jag åkte dit med fallfärdig hoj, dom mätte inga avstånd på blinkers, ljudet är för högt, kåpor sitter fast med buntband, ljuset va för lågt inställt, däckmönstret fram va slut, inga backspeglar, blinkers ej dot märkta, inga skjutspinnar, inget stöd, etc etc... dom konstaterade även att beläggen bak va slut.

fick blankt papper, och "du fixar grejjerna hemma sen, elle hur"..

självklart, vilket jag också gjort, det mesta, men hur många gör det?

Gick igenom :tummenupp
Måste dock justera ljuset lite.
Den gick bra sade han och log.

Jag gick igenom igår med skurna slicks och ficklampa till skylt belysning han poängterade bara att jag bör byta däcken =P o så stod ljuset lite lågt men jag måste bara fixa det behöver inte visas upp.

// Joakim

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back