besiktning helsystem

<<JOHAN>> skrev:
2362760 ska till och besikta min zx6r-98 har ett Youshi Helsystem på!
Så vad tror ni går den igenom med det på?

Snäll gubbe på provningen = Går igenom
Sur gubbe på provningen = Går inte igenom

Skulle gissa på 50/50

Ska själv besiktiga nästa vecka med helsystem, funtar på att ta med en vetelängd, då är den så gott som igenom...


/Fredde
 
freddexwing skrev:
2362774 Snäll gubbe på provningen = Går igenom
Sur gubbe på provningen = Går inte igenom

Skulle gissa på 50/50

Ska själv besiktiga nästa vecka med helsystem, funtar på att ta med en vetelängd, då är den så gott som igenom...


/Fredde

Tyvärr kan inte bilprovningen ta mot ngt som skulle kunna anses som mutor:)
Vi besiktigar flera bilar i veckan och har blivit tillsägna att inte ens lämna nån julgåvor till julen.. :tomten

Men försök ändå :)
 
<<JOHAN>> skrev:
2362760 ska till och besikta min zx6r-98 har ett Youshi Helsystem på!
Så vad tror ni går den igenom med det på?
Jag har Yoshi hel och min klarade sig... Låg på 101 db vid 7150 rpm och fick vara 103 db :)
 
Pressa i stålull, det gjorde polaren gick igenom på efterbes:tungan
 
om du kan öppna burken smidigt så gör du det o fyller med fräscht dämpmaterial, har även hört att om man tar en colaburk o slår hål i med en spik o sen på nåt sätt monterar på avgasröret, så låter det inte så värst mycket.. (går inte så bra heller)
 
Cyberdog skrev:
2363056 Pressa i stålull, det gjorde polaren gick igenom på efterbes:tungan

polaren tog svinto...det är inte att rekomendera. det luktade bränd tvål bakom honom i flera veckor så han fick alltid ligga sist å köra
 
Hej

Jag fick igenom min förra hoj utan att byta system och det var ändå en tl1000R som mullrar väldigt mycket.

Jag har dock haft en gsxr 1100 med yoshimura helsystem, där det inte var så mycket kvar av isoleringen. Den lät väldigt mycket. Där bytte jag innan besiktningen.

Skulle tro att du klarar dig om det inte är lite isolering kvar i dämparen.:tummenupp
 
knorrhane skrev:
2363891 Hej

Jag fick igenom min förra hoj utan att byta system och det var ändå en tl1000R som mullrar väldigt mycket.

Jag har dock haft en gsxr 1100 med yoshimura helsystem, där det inte var så mycket kvar av isoleringen. Den lät väldigt mycket. Där bytte jag innan besiktningen.

Skulle tro att du klarar dig om det inte är lite isolering kvar i dämparen.:tummenupp


Det är stor skillnad på ljudet mellan en radfyra och twin!!!!

På twinnarna så avtar en del av ljudet när varvet ökar medan radfyran ylar på mera....
 
Tror inte att det går igenom.....gör en extra insats till det istället, fyller du det så går knarren skit och har du otur så mår inte knarren bra av det.
mvh joens

Dessutom så tror jag att du har kort slaglängd på din hoj och då mäter dom den på rätt högt varv.
 
Last edited:
joens skrev:
2363915 Tror inte att det går igenom.....gör en extra insats till det istället, fyller du det så går knarren skit och har du otur så mår inte knarren bra av det.
mvh joens

Dessutom så tror jag att du har kort slaglängd på din hoj och då mäter dom den på rätt högt varv.
Återigen:
Jag har Yoshi hel och min klarade sig... Låg på 101 db vid 7150 rpm och fick vara 103 db
 
Ben_Dover skrev:
2364026 Återigen:
Jag har Yoshi hel och min klarade sig... Låg på 101 db vid 7150 rpm och fick vara 103 db

Jo men du har ju 150cc mer än han som ska besikta!!!!

Tror knappast den ska mätas vid 7150rpm också....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top