Besiktning Duke med slitna däck och avstrypta dämpare??

Y2K Duke

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda VTR 1000 F
Då var det dags för besiktning av duken!!!

Någon som vet om man klarar sig ljudmässigt med ostrypta org. dämpare?? Kompisen tycker att min Duke låter mer än hans Shadow med RAASK pipor monterade. Hans hoj går inte igenom med dessa på!!!!

Sedan det här med däcken, får man ombesiktning om man är nere vid slitage varnarna fram & bak, eller är det körförbud rent av??

Jag skall byta inom snar framtid men kassan är lite tunn just nu, :gnissla så jag tänkte börja åka lite försiktigt ändå!! :gnissla

Y2K Duke skrev:
Då var det dags för besiktning av duken!!!

Någon som vet om man klarar sig ljudmässigt med ostrypta org. dämpare?? Kompisen tycker att min Duke låter mer än hans Shadow med RAASK pipor monterade. Hans hoj går inte igenom med dessa på!!!!

Sedan det här med däcken, får man ombesiktning om man är nere vid slitage varnarna fram & bak, eller är det körförbud rent av??

Jag skall byta inom snar framtid men kassan är lite tunn just nu, :gnissla så jag tänkte börja åka lite försiktigt ändå!! :gnissla
Låter som du redan själv vet om att den inte kommer att gå igenom :va
Men har du tur så kanske du klarar dig, vem vet.

Ljuddämparen kan gå igenom om beiktningsgubben är glad i hojljud även om den är för högljud.

Däcken är din livförsäkring....men minsta tillåtna mönsterdjup är 1mm på det mest slitna stället.

de e ba o bes dä...får ju köra en månad sen :tummenupp
faen under den månaden e de väl ba o spara ihop nå tusingar.
beställ från tyskland kanske= billigt oftast.

Billson skrev:
Låter som du redan själv vet om att den inte kommer att gå igenom :va
Men har du tur så kanske du klarar dig, vem vet.

Första gången jag besiktigar hojen. Den var alltså ostrypt när jag köpte den. Därför undrade jag om en duke går igenom ljudmässigt med ostrypta org. dämpare. :tummenupp

Y2K Duke skrev:
Första gången jag besiktigar hojen. Den var alltså ostrypt när jag köpte den. Därför undrade jag om en duke går igenom ljudmässigt med ostrypta org. dämpare. :tummenupp
Dom brukar inte göra det, prova med en decibelmättare så får du svaret om den går i genom. Mvh (MARCUS)

Jag besiktigade med min f.d Duke med avstrypta org ljuddämparna. Den gick genom utan problem, dom mätte min duke till 99 dB (gränsen ligger på 103,5). Då hade jag även borttagit luftburken när jag besiktigade, men jag vet ej om det gör nåt skillnad.

Angående om däcken, är mönstren under 1 mm, så går den inte genom. En enkel ekvation. =)

Hallo!

Nya däck beställda!! Skall se om jag kan mäta ljudnivån, annars är jag inne på att göra ngn. strypning av alu- rör som jag stoppar i tillfälligt vid besiktningen.

Tack för svaren!!!!

Nästa vecka kommer värmen!!!!!

ÅKA!!!!

//Mattias

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back