2222031 Men ärligt talat, Du har ändrat hojen gentemot dom uppgifter SBP har om din hoj.
Du har 2 möjligheter, skit i att sätta dit strypningen, regga upp den till normaleffekten på hojen, betala dyrare försäkrning osv eller, sätt i strypningen, regga in den som den skulle vart från början, du är ju påkommen med fingrarna i syltburken liksom.
Har inte själv råkat ut för detta då jag ser till att fordonen jag ägt är i det närmaste orginal vid besök hos SBP.
Vet dock inte om Du har köpt hojen som sådan eller Du själv har plockat bort strypningen.
Att Kalla SBP-gubben för "surgubbe" är ju inte rätt, HAN har gjort precis rätt, han har INGEN skyldighet att berätta för dig hur du skall göra för att få den laglig igen.
OM det bara är strypningen som är ändrad så åker du på begränsad regbesikting = du har en månad på dig att åtgärda problemet, sedan blir det automatiskt körförbud, så enkelt är det, altså ingen nyreggning, fordonet finns ju redan i systemet.
Och kalla mig gärna för "moralgubbe", du tål tydligen inte kritiken du fått ovan, undrar egentligen vad du vill, kanske att Vi skall tycka synd om dig??
Glömm det isåfall och lycka till hur du nu än gör med regbes.