Besiktning av Tung MC med A2-körkort

Det skulle finnas en humor flik där sådana här trådar kunde finnas.
 
Du argumenterar som att jag saknar körkort helt och hållet och att du jämför med att köra onyktert är helt jävla retarded. Jag har haft körkort i 3 år snart och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort. Jag har respekt för hojen och vet mina begränsningar. Anledning till att man tar MC kort är för att man har intresse för motorcyklar och man vill uppleva hur roligt det är att köra, känna accelerationen, friheten och det får man fan i mig inte med en jävla MC som är begränsad till 35 kw eller mindre, kan lika gärna skita i kortet då och köpa en jävla moped. Har man lagt mycket pengar (20 000 för körkortet + 70 000 för hojen) så ska man fan i mig få uppleva något roligt och värt pengarna. Ingen skulle lägga så mycket för att endast ta A2 kort och sedan till sin förvåning få reda på att man inte kan köra en ordentlig/rolig hoj

Tycker du ska titta på vad du skriver och sedan fundera om du bör åka runt på en obegränsad motorcykel bland folk? Jag anser nog att du inte bör göra det med ditt resonemang. Jag vill absolut inte veta hur du resonerar i diverse trafiksituationer på din obegränsade motorcykel utan behörighet :/

Dessutom, 35Kw räcker gott och väl för att köra ihjäl dom flesta här. Du verkar inte ha ett geniuint intresse för motorcyklar och frihet. Du verkar ha ett genuint intresse för fart, adrenalin och bus. Vilket ställer ännu högre krav på utbildning, omdöme, erfarenhet, KÖRKORT osv. Respekterar du inte skillnaden på en moped och 35Kw har jag svårt att se att du respekterar skillnaden på A2 och A!
 
Last edited:
TS är säkert så korkad att han betalar helförsäkring. Får inte ut en krona om han smäller med fel behörighet...
 
Du argumenterar som att jag saknar körkort helt och hållet och att du jämför med att köra onyktert är helt jävla retarded. Jag har haft körkort i 3 år snart och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort. Jag har respekt för hojen och vet mina begränsningar. Anledning till att man tar MC kort är för att man har intresse för motorcyklar och man vill uppleva hur roligt det är att köra, känna accelerationen, friheten och det får man fan i mig inte med en jävla MC som är begränsad till 35 kw eller mindre, kan lika gärna skita i kortet då och köpa en jävla moped. Har man lagt mycket pengar (20 000 för körkortet + 70 000 för hojen) så ska man fan i mig få uppleva något roligt och värt pengarna. Ingen skulle lägga så mycket för att endast ta A2 kort och sedan till sin förvåning få reda på att man inte kan köra en ordentlig/rolig hoj

:glömdet
 
Jag måste säga att jag lider med dem som tar A2-kort och sedan till sin förvåning upptäcker att de inte kan köra en ordentlig hoj med den behörigheten. Måste vara oerhört förvånande och förnedrande. Så mycket pengar spenderade alldeles i onödan.
 
Tecknet på att självskattningen nog är lite skev är...

En hel del bortklippt...
Jag har haft körkort i 3 år snart och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort. Jag har respekt för hojen och vet mina begränsningar. En hel del bortklippt...

Många av oss har varit där, något färre har kommit därifrån.
Du vore ett unikum om din självskattning skulle hålla hela vägen. Summan av din förmåga är inte bara de rent motoriska färdigheterna utan inkluderar även sådant som erfarenhet, omdöme och en del annat.

Erfarenhet som den nu ser ut är svår att skaffa på kort tid...omdömet som till viss del påverkas av erfarenheter blir också lite annorlunda allt eftersom att tiden går.

Så visst, det är inte omöjligt det du påstår bara sådär alldeles väldigt osannolikt.

Första tecknet på att självskattningen nog är lite skev är:
och kör förmodligen bättre än de flesta med A-körkort
Med erfarenhet kommer ödmjukhet och det undrar nog inte bara jag om du verkligen kan stava till och än mindre förstår vad det betyder.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top