Besiktning av LV-enduro...

dartaniang

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
I närheten
Hoj
640 motard
Nå, jag köpte en LV-reggad enduro för två år sedan snart. Ställde av den på en gång eftersom man inte hade kortet.

Nu är jag sugen på att ställa på den och börja köra. Men det kommer att kräva en besiktning.

Vad gäller nu? Jag har de mesta av grejerna, blinkers osv. Men jag är helt säker på att den lever om på tok för mycket.
Vad måste jag göra för att den ska klara besiktningen?
 
dartaniang skrev:
Vad måste jag göra för att den ska klara besiktningen?

Samma som för bil. Allt ska funka. En LV-reggad enduro är helt enkelt en vanlig mc. Den lyder inte under reglerna för en enduro reggad mc.
 
Jag är med på att allt skall funka.

Men jag misstänker att den kommer leva om för mycket även med orginalljuddämparen.

Är det inte konstigt att förra ägaren lyckades LV-regga den innan i så fall?

Vad är kravet, och vilken ljuddämpare måste jag isf skaffa?
 
Vad är det för hoj, en enduro? isf låter den inte så förbaskat mycket, oroa dig inte de mäter inte upp det på besiktningen. Besiktningsmannen gör inget om han inte tycker hojen låter på tok för mycket.
 
Miss från min sida. (fast det står ju på min användare iofs)

Det är en 2001 WR 426. Som den är nu väcker den folk på andra sidan stan kan jag tänka mig.


Förhoppningsvis är orginalsystemet lite hyggligare då. Har inte testat det på ännu. Kanske blir morgondagens projekt då...

Fast det blir klart svårt att "höra" sig till om det är godkännt eller ej :lol
 
dartaniang skrev:
Miss från min sida. (fast det står ju på min användare iofs)

Det är en 2001 WR 426. Som den är nu väcker den folk på andra sidan stan kan jag tänka mig.


Förhoppningsvis är orginalsystemet lite hyggligare då. Har inte testat det på ännu. Kanske blir morgondagens projekt då...

Fast det blir klart svårt att "höra" sig till om det är godkännt eller ej :lol
Huvudsaken är att det inte blir uppenbart att det är för högt, tvekar han så blir det nog godkänt endå ska du se. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top